Sussie´s Saga -

En vardagssuss

Vardagssmink för mig.. är inget jag använder ofta om man säger så, jag trivs i färgstarka makeuper, mycket glitter till vardags rör mig inte i ryggen om man säger så. Men om jag nu inte skulle trivas skulle jag se ut såhär jämnt
såhär blir det när jag är oinspirerad, har ont om tid eller bara känner att jag vill inte gå helt osminkad




en enkel brun sminkning som kan tonas ner eller göras mer dramatisk, mustard ger en härlig mjuk brun ton och med bara den kan det också bli väldigt fint. Kakow är ju en väldigt mörk brun skugga så det är bara att lägga på mer om man vill ha en mörkare sminkning :)



Här är då hela jag, ingen bas i ansiktet, bara fukt. Funkar fint för mig då jag inte har någon vidare problemhy.. bara irriterande fräknas som inte syns i detta ljus jag tog bilden i :)

eyelinern är som det står på bilden, chocolat mousse, köpt ifrån madminerals :)


Jobb har lugnat ned sig nu, denna vecka har jag bara 3 skift, men jag har massa annat å komma ikapp med.. vänner jag inte sett på länge, teorilektioner inför körkoret och städning och doning hemma.. så jag lovar inget men lite borde jag hinna med denna vecka! nu ska jag laga kycklinggryta, mums!

Kommentarer
Postat av: Emma P

Tycker att vardagsSuss är väldigt fin hon med:)

2009-08-18 @ 09:31:16
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Supersnyggt! En enkel look kan vara väl så snygg som en mer dramatisk. Tycker du gör detta väldigt bra!

2009-08-18 @ 19:20:14
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Suss

EmmaP: aaw tack :)



sminkan: Tack så mycket! ja ibland är det skönt att inte bära omkring på det dramatiska faktiskt!

2009-08-18 @ 20:43:49
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0