Sussie´s Saga -

120 palette

Jag kör detta inlägg i både engelska och svenska, men mest engelska..
Och jag körde på en extrem sminking för jag ville prova dom starkaste färgerna i paletten!
/
I´ll do this input in both swedish and english, but mostley english
And i did an extreme makeup cuz i was very curius about the strong colors in the palett!


Så, här är färgerna jag använder
/
Here´s the colour i used:


glömde.. damnit :P den svarta i hörnet
I forgot one! the black one in the corner



Here i put number one in the corner of my eye tp abaout 2/3


And number two mets number one, blend them carefully together


number 3 meets number 2, blend carefully so the shades dont mix to much
feather like strokes!



and now number 4 goes under the eye


And then number five to the outeredge under the eye


Took number 6 under the eyebrow to highlight. Blend in to the makeup carefully
Then also took the black one in the crease and blended to get a stronger impression



Eyeliner and mascara


Fake lashes from beuties factory
(where i also purchased my palette)

And a full face picture






Och så till paletten. Man måste vara försiktigt när man tar skuggor för dom går lätt sönder.
Tappa helldre på färgen än att trycka.. jag råkade nästan förtöra en..
förutom det så har jag ännu inte hittar något negtavit
Det finns både matta och skimmer skuggor, plus en hel del färgstarka som ni ser ovan
Jag får ikväll hur bra sminket sitter efter en heldag ;)

And now to the palette, You have to be careful when applying eyeshadow to your pencil cuz
they easily break, press gently with your brush to get color on it. i almost destroyd one.
thats all negativ i can say abaout the palette, the shadows was easy to apply and it containt both
math and shimmer colour, and also some really strong ones as you can se above ..
I´ll see tonight how good it stays on :)



Kommentarer
Postat av: Sminkan

Vilken bra tutorial! Och snygg makeup!

2009-02-03 @ 18:14:58
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Fia

Love love love färgerna!

Jag kan inte leva längre utan den där paletten!

Det var kul att se dig i veckan förresten :).

Mer konstverk med paletten. Jag vill ha mer mer mer!

Snart ska jag sluta upprepa vissa ord tre gånger.

2009-02-04 @ 20:55:15
Postat av: Emma P

Åh gud så snyggt! Älskar den här färgstarka looken! och så himla bra att du har gjort en tutorial, för detta vill jag testa...

2009-02-07 @ 19:08:24
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Max

Rosa och orange är det inte många som lyckas med! skillat!:)

2009-02-09 @ 00:37:24
URL: http://xmax360.blogspot.com



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0