Sussie´s Saga -

Bränna. Eller inte bränna, det är frågan?

Hej allihopa!
Jag har varit så hemskt upptagen på senaste tiden med slutgiltiga inlämningar i skolan, praktikbesök och så hämtade jag och sambon ett litet lurvväder i fredags. Praktikbesöket gick bra och jag ska tacka ja (jag inleder praktikperioden med att åka en vecka gratis till Frankrike, Sephora, here I come ;)). Om ni undrar så pluggar jag till socionom och nu är det dags för långa praktikperioden. Och den lilla katten är så go så jag tror att jag nästan bryter ihop. Swatches på mina skuggor från MUC kommer också inom kort.

Men nog om mitt liv, det är ju smink som är det viktiga! :D
Jag är alltid kluven till solsäsongen. Å ena sidan vill jag vara alabastervit och se ut som att jag inte har sett solen på år och dagar.  En gotisk vampyr, med sitt inre väsen djupt begravet, bakom svarta ögonlock och blodröda läppar. Så känner jag ungefär från augusti till maj. Fast så blek är jag ju förstås inte. Alls. Men sen så slänger jag mina ögon på sommarkollektionerna som poppar upp, med snygga bronzing puder och snygga skuggor i alla möjliga färger och vips! så vill jag vara brun som en pepparkaka. Terry Barber, MAC´s head make up artist, presenterade "safarilooken", med svart- och brunsotade ögon och läckert shadade kinder och jag är banne mig hooked. Och ändå klöser rocksjälen inom mig ch säger att det är inte bad ass med bränna. Men joho! I år ska det banne mig bli det. Men jag håller mig nog till den solkyssta looken, främst för att jag inte blir brunare än så.

Vad tycker ni om solbränna? Är det något ni sportar? Och sminkar ni er annorlunda när det blir sommar?

Kommentarer
Postat av: Emma P

Åh Fia, vilket grymt inlägg! Du känner som jag, jag är med mkt kluven till solande, skulle mkt väl ha kunnat skriva detta inlägg själv. Har t o m funderat på det!

2009-06-07 @ 22:42:16
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: åsa-li

Jag kör med bronzing produkter varje sommar. Du kommer passa mycket bra i den solkyssta looken. Jag tycker du ska satsa på den.

2009-06-08 @ 11:06:53
Postat av: Fia

Emma P! Man tackar, man tackar! Skönt att någon känner lika, ofta är jag ganska ensam om att vara kluven till bränna. Men inte nu längre :D!



Åsa-Li! Tack!

2009-06-09 @ 10:54:30
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0