Sussie´s Saga -

Dagen som varit

Jag lägger upp ännu ett inlägg, då inspiration, tid och ork för tillfället fladdrar i min kropp. Dagen har jag spenderat på Eckerö-färjan, med mission att handla öl till Rockweekend. Mission accompliced, men det var en kamp. Och det kommer nog aldrig bli en ordentlig pirat av mig! Båten började gunga ordentligt ungefär samtidigt som jag gick in i parfymdelen av Tax-freen, och båtens kraftiga krängande i samband med en stark doftkollision av alla möjliga parfymer och färgglada förpackningar, sparkade balanssinnet bakut och det var bara att hålla i sig och sippa mineralvatten i lugn takt med en trendig påse med texten: "För illamående".
Men så fort sjön (eller Ran, för er som diggar nordisk mytologi) lugnat ned sig kutade jag in i taxfreen och köpte en ögonskugga och en glitter eye liner från Viva la Diva. Jag betalade 41 respektive 49 kronor för produkterna, vilket inte är en så stor skillnad mot för i land, men jag ville verkligen köpa något.



Jag behövde verkligen en ny grå, fast skugga efter att min Crow från MUS har gått i kras och valet föll på Whisper. Jag älskar grå sotningar och i synnerhet på Suss. Tack vare henne fick gråa sotningar en revival hemma hos House of Fia. Glittereyelinern heter Petrolium Green och jag ser verkligen en framtid mellan oss två. En mörk sminkning med svart skugga, Deep Blue Green pigment från MAC och Petrolium Green tänker jag göra inom en snar framtid. Oooh! Jag längtar till dess!


Jag har faktiskt gjort swatches på dessa också, men jag fick inte riktigt till färgåtergivelsen. Jag tänker skylla på ösregnet och den kylslagna vinden. Det gröna kom inte riktigt fram och det grå var inte riktigt med på noterna heller.



Huvva! Det var en hård dag, men ölen är i hamn och nu längtar jag efter Rockweekend. Ska ni på någon festival i sommar?

Förresten, jag måste utbringa ett: Hurra! Jag vann nämligen Bjootis frågetävling och vann en hel drös med produkter från Jelly Pong Pong! Tack så mycket, snälla Bjooti! Har ni förresten läst hennes inlägg med svaret på min fråga? Det måste ni göra!

Kommentarer
Postat av: Suss

aaw väckte jag det? vad roligt! Ser fram emot å se dig använda detta! :)

2009-06-15 @ 00:36:02
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Fia

Det gjorde du absolut! :D

2009-06-16 @ 18:34:24
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0