Sussie´s Saga -

Guldig onsdag

Idag skulle jag egentligen gjort min sailor moon tolkning, och det skulle bli lite mer.. extrem än vad jag skulle vilja gå ut i egentligen. Men så ringde dom och väckte mig imorrse och gav mig jobb.. Så då fick jag tänka om.
Kände så hemskt mycket för bronze.. men när jag öppnade min minerals låda fick jag syn på Oak bronze och kunde inte slita mig ifrån den så så fick det bli! :)



Jag började med 24K (mad) och la den längst in mot och sen ut till ungefär 2/3. Därefter oak gold (båda två är fuktade), Suddade ihop färgerna med en torr borste, som också slet mig sig lite av 24k som jag inte kan få att fastna, så jag applicerade lite mer.



eyelinern är dragen med Gel eyeliner (mad) och dom små sträcken längst ut på linjen vid ögonfransarna ska vara där, det är inte jag som klantat :P min "fejk"fransar är också gjord med gel eyeliner på fri hand, så dom är jag extremt stolt över för det var första gången jag provade något liknande ^^



Och ett stängt öga, för att ni ska få se mina fejkfransar :)



på huden har jag Mary kay fukt + foundation och min rougepalett, på läpparna ligger ett moisturiser extreme nr 01 icy beige



w00t



Är inte oak gold och 24k underbara tillsammans då? rekomenderas varmt


När man tar bilder på sig själv så är det ibland svårt att vara seriös, speciellt när man spelar lite bra musik och är rätt uttråkad, jag bjuder på hela två idiot bilder.





haha, jag dör. Aja.. hejdå :P




Kommentarer
Postat av: MissPurple

Jag bara älskar fejkfransarna! De ska jag prova någon dag (dock när jag inte ska någonstans, mina projekt brukar inte sluta så bra). Men övning ger färdighet, tyckte att det var riktigt grymt!

2009-03-04 @ 14:42:56
URL: http://misspurple.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Du har all anledning att vara stolt! Blev himla snyggt!!

2009-03-04 @ 17:37:15
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Joolie

Vilken bra idé att måla på fejkfransarna! :D Hur ser det ut när du blinkar, dock? Jag ska nog prova det... fast jag är asiat och har en annan form på ögonlocken =/ Ska nog få det att funka ändå.

2009-03-04 @ 21:51:53
URL: http://petitejoolie.blogspot.com
Postat av: Suss

Misspurple: Ja, var lite osäker på om det skulle bli så najs med fejkfransarna.. Men fan det blev riktigt snyggt :)



Sminkan: Tack! :)



Joooie: Det vore väldigt coolt att se det på asiat ögon, hör gärna av dig när du lyckats! :)

2009-03-06 @ 23:48:11
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0