Sussie´s Saga -

! !Livsviktigt! !

Detta inlägg har jag funderat på ett tag, och nu när jag har ökat ganska radikalt i läsarantal så tänker jag utnyttja det.

Detta inlägg handlar om liv.
Om chansen att ge någon annan ett liv. Och det är den största gåvan man någonsin kan ge.


Jag börjar med en kort historia om min älskade väns liv.
Våren 2003 fick hon ett tarmvred, och pga av några omständigheter dog hennes tarm, tyvärr.
Detta har resulterat av lång tid spenderad på sjukhuset, en del hemma. Kopplad till dropp under natten för att överleva, ja det går inte ens förklara vad denna människa har fått stått ut med.. Och jag kommer aldrig förstå hur hon klarar av det.

Just nu ligger hon på sahlgrenska i göteborg, långt bort ifrån hennes familj och vänner, i väntan för att få en ny tarm. Hon har transplanterats två gånger redan men tyvärr så har det inte gått vägen. hon bloggar här
Men det som en dag kommer att rädda henne är att någon dör, tyvärr. Men denna personen som kommer rädda min väns liv kommer ha varit med i donationsregistret.

Jag har alltid tänkt att donera mina organ den dagen jag dör. Men innan min vän blev dålig hade jag inte en tanke på att ordna så det verkligen händer! Och det är också meningen med detta inlägg.
Det finns så många där ute som har tagit ställning, men tyvärr inte anmält sig till registret.

Gå in på denna länk, och anmäl dig. Och snälla sprid denna information, länka till mig eller sno texten eller skriv en egen text.

Detta skivs inte enbart för min vän heller, utan alla där ute som behöver organ. En dag kan det vara du som ligger där.

Ta ställning du med!  -  Hjälp till att rädda liv


Kommentarer
Postat av: Anneli

Jag tycker också att det är viktigt att man anmäler sig till detta register. Jag gjorde det för flera år sedan.Hoppas att det går bra för din vän.

2009-03-05 @ 23:34:47
URL: http://hundisthlm.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0