Sussie´s Saga -

Blk-Bila-Bong!

Det fick bli Blk-Bila-Bong idag, som jag har suktat efter ända sen Isadora släppte Spellbound black, som förmodligen var bland de största besvikelserna hittills. Jag älskar China Glaze´s förmåga att göra mörka lack med mycket skimmer som inte "äts upp" av de mörka pigmenten. Jag tycker också om penslarna, men man får vara försiktig, för även om det verkar vara lagom på pensel, tenderar de att ha för mycket ändå, vilket märks efter cirka 10 sekunder efter avtorkningen.
Blk-Bila-Bong har en svart bas, med safirblått skimmer i som får naglarna att se kungligt gotiska ut. Skulle det ha funnits nagellack åt kungligheterna på 1300-talet, skulle detta varit ett riktigt must-have. Alla bilder är tagna i solljus, för bästa skimmer-exponering. Ett lager baslack från Depend, tre tunna lager BBB och ett lager Fast Forward. Jag tror att det skulle klara sig med två lager, men se då till att de är tämligen tjocka. Jag tycker inte heller att det är i behov av ett snabbtorkande överlack, men jag kunde inte låta bli att prova det.



Denna bild är tagen på balkongen i direkt solljus. Ser ni det otroligt vackra skimret?!


Den slokiga växten till höger ska få dödsstöten så fort jag får tid. Katten blev så nyfiken på det jag höll på med, så jag tyckte att hon kunde få med på bloggen också.

Nu är det dags att ge sig ut i det vackra vädret och spela kubb med mina arbetskamrater. Hoppas ni får en härlig lördag.

Kommentarer
Postat av: suss

Ser helt klart omeotståndligt ut!

Tack för att du tar hand om bloggen :)

2009-05-16 @ 15:37:55
URL: http://bakomsagan.blogg.se/
Postat av: Therése

åh, visst är väl det här lacket sagolikt?! jag är inlove med det :P

Kul med en till bloggare från närheten, gävle och falun är inte så långt från varann!

2009-05-16 @ 16:30:07
URL: http://naildesign.blogg.se/
Postat av: Emma P

Åh, nu vill jag ha detta! Det ser verkligen ut att vara allt som spellbound borde ha varit, så fint...

2009-05-17 @ 18:36:03
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Z A N D R E A ´S . ♥ v ä r l d ♥

Sicken sötis kisse :D Roligt med ''Nail art'' det vill jag se mer om. Och färgen var otroligt fin. Har du sett Nail art stamping? En sjukt bra och enkel metod! Undrar hur man får tag på grejerna bara..



Ha en bra kväll söta du! KRAMIS!

2009-05-17 @ 19:46:03
URL: http://zandrea.blogg.se/
Postat av: Fia

Suss: Visst är det underbart! Det är inga problem, sötnos. Jag har hur kul som helst! ;)



Therése: Jag med! Skulle jag gifta mig med något, skulle det vara detta. Men synd att jag har så svårt från att hålla mig från affärer på sidan om ;). Jag håller med, jag ska spana in din blogg! :)



Emma P: Det är det definitivt, dock ser spellbound black ut att ha mer av ett turkost skimmer, men vad spelar det för roll när det knappt syns? ;)



Zandrea: Tack, ja hon är en riktig sötnos. Jag överlåter all Nail art till Suss, hon kanske vill informera och visa lite sen när hon känner för att blogga igen. Jag ska dock inte förneka att jag också är nyfiken på hur man gör. :)

2009-05-17 @ 20:32:40
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0