Sussie´s Saga -

Favoriterna för tillfället


Här är de produkter jag använder mig mest av just nu.

Duschcréme och body butter i doften Wild cherry, från The Body Shop såklart. Jag älskar den söta, men friska doften av körsbär och körsbärsblom. Det är något med körsbär som får mig att känna mig som en tvättäkta pinuppa, så självklart slänger jag mig över de flesta produkter som har något med körsbär att göra. Helst har jag något som smakar eller doftar, och i synnerhet på läpparna. Har ni några tips på produkter jag skulle kunna gifta mig med?

Ovanpå Body Buttret ligger Essies naglebandsolja, med doft av aprikos. Jag har aldrig haft en nagelbandsolja förut, och är verkligen förbannad på mig själv för det. Tänk så många nagelband jag hade kunnat rädda, och kanske hade inte mina naglar varit i det skick de är nu om jag bara hade smort dem några gånger i veckan. Nåväl, nu har jag den och den är alldeles underbar, och jag hoppas att innan sommaren är slut så ska mina naglar sluta skiva sig i samma utsträckning. Återkommer med utveckling.

Längst upp till vänster ser ni Vitamin E moisture SPF 15, också från The Body Shop, som jag smörjer ansiktet med, och jag tänker fortsätta med det sommaren ut. Den är ganska tjock i konsistensen, går in snabbt i huden och är i princip doftfri. Och det bästa av allt, SPF! Ända sen jag fyllde 21 har jag fått en enorm rynknoja, och även fast jag tycker själv att den är förkastlig och går emot allt jag tror på, så står jag likväl framför spegeln och ser de fina linjerna växa sig djupare än dalarna i Grand Canyon. Men SPF är viktigt, oavsett rynkrisken, för det finns värre saker att oroa sig för. Dessutom, vem vill se ut som en tomat i ansiktet och undvika solen för att man har bränt sig? Pass, säger jag!

Mayday! Mayday! Jag har varit nyfiken på REN i evigheter, och jag äger faktiskt ingen allround-salva, så jag tyckte att det var på tiden att införskaffa en. Den har en utpräglad rosdoft, som jag inte kan påstå att jag älskar, men jag tycker inte illa om den heller. Hittills har jag använt den på mina läppar och torra näsa efter förkylningstider och den funkar faktiskt. Men jag behöver testa den lite till, och på lite fler ställen, för att kunna göra en riktig recension.

Mitt i högen ligger False lash effect mascara från Max Factor. Jag var tvungen att hoppa på toalettborste-mascaratåget, och testa en i alla fall och jag är mycket nöjd med mitt köp. Det kommer en recension på denna snart, men jag vill gärna testa lite till. Och på någon annans fransar än mina. Men jag rekommenderar den absolut inte till underfransarna. Fast å andra sidan kanske jag inte har fått in den rätta knycken än. Eller så borde jag inte knycka alls.

Sist, och minst, är Yes! Yes! Yes!, ett Lip Butter från The Body Shop (igen, tänker ni. Jag är inte sponsrad, detta är enbart en slump). Doften är fruktig, smöret är vitt och känslan är underbar. Dessutom går minst 64,90 kronor för varje såld burk till The Staying Alive Foundation, som stödjer gräsrotsprojekt som arbetar med projekt för att hindra spridningen av HIV/AIDS i hela världen.

Nu har det blivit dags för att laga mat och kanske se en film. Vi hörs snart igen!

Kommentarer
Postat av: Emma P

En härlig samling med prylar... Och vad duktigt du är som använder SPF jämt. Det gör jag endast sporadiskt. Vore bra med en dagkräm med SPF i, men som regel tycker jag att det kan bli lite flottigt, och jag är ganska fet i huden, fast ändå torr:( När jag ska vara duktig använder jag ROC minesol dock, den är mkt bra!

2009-05-20 @ 22:32:37
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Heartcore

Åh, Wild Cherry! Har sniffat på den så många gånger, kanske borde slå till snart. Om jag inte hade hela rummet fullt med body butters ...

2009-05-20 @ 23:15:27
URL: http://www.heartcore.se
Postat av: Fia

Emma P: Hähä, tack söta du. Ja, du har rätt i det. Och en vanlig solskyddskräm i ansiktet är ju bara att glömma, tilltäppta porer är inte heller skoj. Jag antar att det är de dyrare märkena med spf man får uppsöka om man ska slippa flottet. Som tur för mig är jag torr, torrare, Fia, så lite flott gör min hy gott. ;) Den ska jag kolla upp. :)



Heartcore! Köp den! Och ställ den i ett annat hörn av rummet, om du har något kvar ;)

2009-05-21 @ 11:09:26
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Jonna

Tänkte tipsa dig om Lancome's läppglans "Juicy tubes", du har säkert redan testat men om inte så har jag för mig dom har en med körsbärs doft+smak. Riktigt bra läppglans som håller länge och som inte är för kladdig! kram! /Jonna

2009-05-21 @ 13:12:03
URL: http://jonnahv.blogg.se/
Postat av: Elin

Älskar mascaran! Den är ju så bra!=)

2009-05-21 @ 21:25:52
URL: http://noubaelin.blogg.se/
Postat av: Emma P

Nej precis. Vanlig hudkräm täpper till direkt. Minesol är jättebra, den bästa jag har testat, men det blir ju ändå ett extra moment, ett moment som jag ofta är för lat för. Därför vore det bättre att ha det i dagkrämen. Sen ingår det ju iofs solskydd i min foundation, men den använder jag ju inte jämt...

2009-05-21 @ 23:06:15
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Fia

Jonna! Jag har testat Juicy Tubes, men aldrig hittat någon med körsbärssmak. Men jag gjorde en snabb spaning och hittade nr 90 hos Lipgloss Bitch. Tack så mycket för tipset. Kicks nästa! ;)



Elin! I know!



Emma P! Jag förstår precis vad du menar. Det var därför jag köpte kombinerad dagkräm och spf. ;)

2009-05-22 @ 09:58:32
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Elin

Sv. Jaa!.. skulle vilja ha alla ju!=) MAC har jag inte heller testat.. antagligen på grund utav min kassa ekonomi:P.. men det ska bli så skönt när man har jobb och pengar!

2009-05-22 @ 12:11:19
URL: http://noubaelin.blogg.se/
Postat av: Elin

Sv. Tack!=) Det är Max factor false lash effect! Love it=) hehe

2009-05-22 @ 12:12:45
URL: http://noubaelin.blogg.se/
Postat av: Fia

Elin! MAC:s lipglasses är alldeles underbara. Värda vartenda öre. Jobb och pengar underlättar definitivt sminksamlandet, jag fick mitt första jobb alldeles nyligen och kära nån vad mycket man kan handla utan att plånboken försöker döda en i sömnen.

Hähä, more false lash till folket! :D

2009-05-22 @ 15:14:14
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Lex

älskar dina sminkningar!

2009-06-06 @ 20:50:29
URL: http://grontoga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0