Sussie´s Saga -

MUC och andra inköp

Äntligen funkar det igen! Det har varit ordentligt frustrerande att inte komma in och kunna visa er allt jag fick hem igår. Men nu så!

Självklart beställde jag ifrån MUC i fredags, med bankande hjärta och flämtande VISA-kort. 10 fullstora eyedusts för 349 kronor klickade jag till mig, och sedan tyckte jag att det var så onödigt att betala frakt, när det bara saknades 51 kronor till fraktfritt, så jag köpte på mig ett gäng prover och en pensel för 99 kronor. Dessutom fick jag ett penselset och ett extra prov på köpet! Det var som en dröm att öppna paketet, men tyvärr måste jag också klaga lite. Penseln jag köpte dammade när jag tog den ur förpackningen, som om den hade blivit använd innan. Dock tror jag inte att så är fallet, utan att den kanske bara har legat illa till innan den förpackades. Dessutom antar jag att de på MUC hade mycket att göra, med tanke på det pangerbjudande detta är,  men tyvärr så hade lite eyedust hamnat utanför förpackningen, men innanför förseglingen, så jag hann bli ordentligt nedkladdad av olika färger innan alla burkar var avtorkade. Och sen är ju inte posten kända för att hantera paket kungligt omsorgsfullt heller. Men med tanke på hur mycket saker jag har fått för 448 kronor, är det sannerligen inget att hänga läpp över. Åh, jag kan inte vänta tills jag får sätta penslarna i dem och smycka mina ögonlock, få känna mig flådigt vacker och skapa roliga kombinationer.




Dessa färger skaffade jag i fullsize: Golden Egypt, Beauty, Luxury, Blackstar Blue, Destiny, Lucky Silver, Mystic, Blackstar Green, Golden Olive och June. Först ut att användas kommer bli Luxury, som är en enastående vacker grön. Och denna ska jag banne mig fotografera!


Proverna består av: Gul concealer (som ska täcka mörka ringar under ögonen), Liza (rouge), Maggie (rouge), Time, Sound, Eden och Stay. Jag kommer faktiskt inte ihåg vilken av dem som var gratisprovet.

Penslarna vid första intrycket känns mjuka och silkiga, men det är svårt att avgöra om de kommer att klara jobbet. Vi får se.




Dessutom kunde jag inte låta bli att köpa Telescopic Explosion ifrån L´oréal för 130 kronor på en lokal skönhetsbutik, och en nagelhärdare från Mavala. Nu ska mina skivade naglar få något att bita i, en gång för alla! Jag hoppas att de kommer komma i form till i mitten av juni, för nu mår jag nästan dåligt av mina nakna tassar.



Kommentarer
Postat av: suss

ooh vad jag längtar till min leverans ;)

2009-05-27 @ 00:05:25
URL: http://bakomsagan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vad roligt! Jag funderar också på att lägga en beställning där ifrån.

Kan vi få swatches på skuggorna? ^

2009-05-27 @ 16:24:08
URL: http://lithia.blogg.se/
Postat av: Fia

Suss! Hihi, jag förstår det :).



Johanna! Självklart! Jag fixar det innan veckans slut. :)

2009-05-27 @ 17:37:26
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Jag längtar tills mitt paket från MUC kommer... Men jag har ju ögonskuggor ändå, så egentligen är det ju ingen panik... Men visst är det underbart att packa upp nya ögonskuggor!

2009-05-27 @ 17:38:49
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Fia

Sminkan! Haha, ja inte råder det någon brist hos dig, det har man ju märkt! ;) Men som du säger, det är ju som att man har blivit nyförälskad och bara väntar på nästa dejt. Sen får man se om det blir ett giftermål, en liten romans eller kanske en liten flört. :)

2009-05-27 @ 18:59:30
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0