Sussie´s Saga -

Tutorial - mjukbrun

var längesedan jag gjorde en tutorial.. och här kommer en på en mer vardagssminkning som jag gjorde häromdan. Den går riktigt fort att göra, och jag kan inte påstå att jag själv var speciellt noga när jag gjorde den ;)

Har använt mig av:
Tri brow (mus)
Muffin (mus)
Kakaw (mus)
Granit (MaryKay)



Bild nr 1: Ett rent öga
Bild nr 2: På med primer, jag använder en primer ifrån Marykay



Bild nr 1: Lägg en highlighter under ögonbrynet samt vid tårkanalen, jag gillar även å lägga den längs näsbenet, tycker att det öppnar upp ögat mycket mer. Har använda jag Muffin
Bild nr 2: Med en mjuk pensel, använd en mellanbrun skugga, börja längst ut på ögonlocket och sudda in den i highlighten. Här har jag använt Granit



Bild nr 1: Lägg kajal under ögonlocket, vid fransraden. Varför? För att få dina fransar att se mer fylliga ut
Bild nr 2: Dax för lite eyeliner, jag blötte en snedskuren pensel och plockade upp färg ifrån den svarta ur tri brow color



Bild nr 1: Valde att även lägga den svarta ifrån tri brow under ögat med den snedskurna penseln
Bild nr 2: På med mascara, jag använde mig av MaryKays



Tyckte att det kändes som att någonting fattas, så i "V" partier på ytterkanten av ögat la ja till Kakaw för att få lite mer djup i sminkningen. Sedan suddade jag ut den mörkaste bruna med en stor fluffig borste för att få ett mer mjukt resultat.

Voila!  ^^

Imorgon åker jag inte och opererar knäet, äntligen. Har lite ur arkivet å publicera så det blir inte helt dött här, vet dock inte när jag kommer hem.

Därimot tänkte jag bara säga till, och jag hoppas det inte låter som jag raggar kunder, för det gör jag verkligen inte. Jag ska lägga en Order hos MaryKay när jag kommer hem igen, så om någon behöver något så hojta! Man kan inte beställa hem en sak då och då för man måste komma över 5.000:- för att få mest rabatt ^^ Och vill ni inte ha nått så skit i denna mening, annars är det bara å mejla [email protected]

Nu ska jag vila inför operationen.. Hoppas allt är bra med er därute!

Kommentarer
Postat av: Emma P

Fin sminkning och bra tutorial. Lycka till med operationen Suss, hoppas verkligen att allt har gått bra!

2010-04-27 @ 22:03:39
URL: http://sminkan.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0