Sussie´s Saga -

Gårdagens shopping

Igår strosade jag på Sthlms gator och njöt av att vara påväg att införskaffa en antal dyrgripar jag suktat efter ett tag nu. Det blev ett besök på FACE, där jag köpte fyra stycken paletter med plats för fyra ögonskuggor i varje. Dessa går alldeles utomordentligt att fylla Make Up Stores Microshadows, vilka jag har drösvis av, vilket även garanterar en klase oordning. Jag är så oändligt less på oredan, så så fort jag får tid (och hjälp) ska jag pilla in dem i paletterna. Jag köpte även en palett som har slutat tillverkas av FACE av den begåvade Hanna Ögren, som har plats för hela 10 skuggor! Så 26 skuggor ska snart få ett nytt hem! Wiiho!






På Mac införskaffade jag en del produkter från den nyaste kollektionen, Spring Colour Forecast. En mastodontkollektionen, för att vara blygsam. Jag tror att vem som helst kan åtminstone hitta två saker som de gillar. Jag kom därifrån med Blush Ombre i färgen Vintage Grape, en plommonfärg som drar åt kallt rosa, och den går utmärkt att både att countora med (ja, det blev ett verb nu) som att rosa upp ansiktet med. Jag hade inte tänkt köpa denna, men MUA:n var så trevlig och jag tokälskade den när jag fick prova den. Jag rekommenderar dock inte detta sätt att shoppa på. Definitivt inte till mig själv.



Mina ett av två planerade köp bestod av läppstift Hang Up. Formulan är Cremesheen, så den är tämligen lättburen, men färgen är definitivt buildable och kan bli riktigt vampig. Med läppenna i passande färg blir den perfekt, tror jag. Man skulle kunna säga att färgen är nära bigarrå-röd. Det säger jag.



Lipglasset Purple Rage är vackert, mörkt bärrött med ett fantastiskt guldskimmer. Nog sagt.



Jag köpte även en pensel. Jag har suktat efter en skunkborste väldigt länge, och har velat mellan #187 och #188, varav den sistnämnda är mindre och därmed mer lämplig att applicera rouge med. MUA:n visade mig en skunkborste med numret #130, som var nyligen inkommen. Jag har missat den borsten helt och hållet. Denna är också en skunkborste och när jag jämförde #188 och #130, och själva "skunket", alltså de vita syntetstråna är kortare i #130, och den har mer stuns. Jag är upprymd och ska prova den ikväll till rouge, och en annan dag till foundation.



Sedan gav MUA:n mig ett See Thru Lip Colour i färgen Loving Touch och ett  Lip Lacquer i färgen Fanplastico. Megatack! Så himla snygga.



Till sist har jag några swatches till er.


Från uppifrån och ned: Hang Up, Purple Rage, Fanplastico och Loving Touch.


Har ni köpt något från Spring Colour Forecast? Eller planerar ni att göra det?

/ Fia

Kommentarer
Postat av: Emma P

jag är sååååå gröööön i ansiktet nu! Vill med shoppa mac och framför allt blush ombre. Varför släppte de inte denna kollektion lagom till mitt malmö-besök?!

2010-03-19 @ 17:57:23
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Härlig shopping! Jag vill också depotta alla mina nya Microshadows. Hatar att man inte kan se färgen genom locket.

2010-03-19 @ 20:31:49
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Fia

Emma P! Jag förstår det, fattar knappt att det är mitt ;P.Jag tror du skulle älska Blush Ombre, du som älskar rouge överlag.



Enbart för att jävlas tror jag... :)



Sminkan! Tack! Ja, det är verkligen sjukt hopplöst. Man får ju leta i en smärre evighet för att hitta rätt.

2010-03-20 @ 14:01:30
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Emma P

Ja du, det tror jag med. ack och ve. Men just nu har jag faktiskt inte råd, och det kan vara skönt att spara lite med, känna sig duktig:)

2010-03-20 @ 19:59:56
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: suss

ååh jag är grön av avundsjuk fia!

2010-03-21 @ 23:48:53
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Angelica<3

jag tycker att du ska göra sminktips :)

2010-04-12 @ 01:19:08
URL: http://jamtlandsstorshe.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0