Sussie´s Saga -

Liquid Atlantis

En ny favoritkombo var det här! China Glaze Liquid Leather med Atlantis på pek- och lillfingernaglarna. Atlantis är  ett blå-grön-teal glitterlack späckat med holografiskt glitter som verkligen "poppar" i solljus. Ett lager baslack, tre lager Liquid Leather på övriga naglarna, ett lager svart på pek- och lillfingrarna och tre lager Atlantis. Jag upplever det inte helt täckande, så ett till lager hade varit att föredra. Ett lager Poshé överlack. Atlantis behöver två för att få en helt jämn yta. Nu är jag sjukt sugen på att prova flera glitterlack från ChG, meeen vi får väl se hur jag känner när jag ska ta bort detta spektakel. Hållbarheten på lacket är god (gjorde mnikyren i måndags), som med de flesta glitterlack, bara lite kantmarkering. Nog sagt, njut av bilderna.





Ps. Är det någon som kan gissa varför vara pek- och lillfingrarna smyckades med Atlantis? ;) Ds.

/ Fia

Kommentarer
Postat av: bella

Här kommer mina gissningar:

Du lär dig spela gitarr och för att veta vilka fingrar du ska använda så målar du dom i avvikande färg?



Du är djävulsdyrkare och för att veta hur tecknet ser ut så måste du måla dom fingrarna i avvikande färg?



Hahahaha detta va ganska kul:) Kanske kommer med fler smarta gissningar:-)

2010-03-24 @ 21:24:35
URL: http://bellamakeupartist.blogg.se/
Postat av: Christine

Åh vad snyggt med glitter, var fint att alla naglar inte var glittriga också. Kan dock ej gissa varför.

China Glaze har jag precis köpt 2 lack, peachy keen och mint nånting. Ska prova något till helgen, men såg aldrig något glittrigt i affären. Vart har du hittat det?

2010-03-24 @ 23:11:58
URL: http://echristineb.blogg.se/
Postat av: Suss

det såg helt amazing ut, fick lite vill ha krav!

2010-03-25 @ 09:27:13
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Emma P

Atlantis ser verkligen helt otroligt ut! Ingen aning om varför du målat som du gjort dock...

2010-03-27 @ 10:54:15
URL: http://sminkan.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0