Sussie´s Saga -

Macadamia Natural Oil

Ikväll känner jag mig hemskt sugen på ett nytt märke Eleven har lanserat och har mycket svårt att hålla fingrarna i styr. Macadamia Natural Oil är hårvårdsprodukter baserade på olja från macadamianöten och olja som utvinns ur de sällsynta Argan-fröna som växer i Marocko. Lyx på högsta nivå, alltså! Serien består av en hårinpackning, terapeutisk olja som verkar helande, närande leave-in treatment, shampoo och en kam som är berikad med oljan.





Eleven skriver:

Under århundraden har alkemister och 'healare' över hela världen vänt sig till naturens rika resurser för dess medicinska krafter. Med oljan från makadamianöten, som återfinns längs Söderhavet, och oljan från de unikt sällsynta Argan-fröna från Marocko, har naturen försett oss med några av de mest gynnsamma faktorerna för hälsosam hud och hår.

Produkterna från Macadamia Natural Oil™ kombinerar oljorna från dessa mycket näringsrika nötter med speciella ingredienser från naturens mest närande växtpreparat för att skapa den ultimata förskönande och vårdande kuren för ditt hår. Oljan ger nytt liv till hårets naturliga väsen och skönhet och skapar ett skyddande lager som fyller och berikar med viktiga proteiner. Njut av mjukt, silkeslent och glansigt hår utan oljiga eller vaxliknande rester.

Macadamia Natural Oil - hemligheten till friskt hår.

Hårprodukterna kostar 195-299 kronor, kammen kostar ringa 95 kronor.
Jag misstänker att dessa produkter kan vara "den heliga graalen" och kvalificera sig till produkterna jag inte kan leva utan, men priserna får mig att tveka. Det ska få sjunka in ett tag till, och mitt undermedvetna ska få hjärntvätta mitt överjag till att tycka att trehunka kronor är en sipp i pissimippi.

Är hårvård ett guilty pleasure och ju lyxigare desto bättre? Eller tycker du att Fructis is the way to go?

/ Fia


Kommentarer
Postat av: Emma P

Jag tycker att Lush är the way to go! Älskar verkligen deras hårvård. Squeaky Green är det bästa schampot jag nånsin har testat och balsamet American Cream är också superbra. Lush har hjälp min jobbiga hårbotten himla mkt och dessutom tycker jag att mitt hår blir superfint av produkterna. Dryga är de med.



Måste bara säga en sak. En kam berikad med olja? Låter skitkonstigt. Blir man fet i håret av den? Känns inte som nån dröm precis...

2010-03-10 @ 23:38:43
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag håller med! Lush har en massa godingar. Är Squeaky Green en shampookaka? Vad roligt att du har hittat rätt! Jag brukade använda shampoot Big förut, är verkligen allergisk mot mjukt och platt hår, och den gjorde jobbet, men mitt hår tovar sig så lätt, så jag kunde inte fortsätta. Så fort jag har använt upp lite av mitt shampoo-stash ska jag ge Lush mer uppmärksamhet.



Haha, jag håller med. Man kanske bara ska kamma längderna? Vad hopplöst isf. Då gunkar jag hellre in något vårdande och låter Tangle Teezern jobba. :P

2010-03-11 @ 10:24:43
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0