Sussie´s Saga -

Datorhaveri..

Som om det senaste året inte sög nog så har även min dator bestämt sig för å säga hejsvejs. Sisådär utan förvarning. Och smart som jag är hade jag inte gjort någon backup.. så alla bilder.. allt man sparar på, ni vet hur det är.. är poff väck. inte så himla skojj.

Förutom det negativa så kom mitt ELF paket idag! Vann ju en tävling hos sminkan. så jag tänkte göra någon sminkning i veckan med mina nya produkter :)

Just nu sitter jag på min pluggdator, en liten 10".. tangentbordet är ungefär lika stort som mina hand så det är inte jättenkelt att skriva.. men jag är glad att ja hade denna, helt datorlös hade inte varit kul.

Aja. Nog om det!
I lördags var jag iväg på en inspirationsdag med Mary kay, såg makeupartister, nagelskulptörer, hårfrisörer mm in action. Samt fick vi besök att en pärldesignare, väldigt roligt! till den dagen ville jag ha en riktigt färgstark make..
Och voila:

har använt mig av:
A girls best friend
Angel
24k
panic
satin



jag fick massa komplimanger för sminkningen så det var ju jättekul! även ifrån makeupartisten också :D



Guld och grönt är en kombo jag verkligen gillar faktiskt. Provade mitt nya pigment Panic som hgihlighter, och på rörliga öhonlocket ligger 24k. Jag gillar panic faktiskt, men tycker inte att skillnaden är så radikal ifrån pigmentet goldglow :)



På läpparna ligger en kombo av Fence ifrån mus, och sparkling beach ifrån marykay



Sedan så har jag hittat en ny favorit också, pigmentet angel ifrån mus, ser vit ut i sin burk men blir skimrande ljusrosa vid applicering, och jag gillar när d glänser, så jag lägger den på kindbenet och upp mot tinningen för lite mer effekt, försökte fånga skimret på bild:



syns väll sådär iafl på bilderna.. jag är ingen människa som måste ha mitt ansikte matt, har aldrig brytt mig om det. Så för någon som gillar det matta är det väll inget att rekomendera, annars, kör på! :)


Kommentarer
Postat av: Tina (Beleza)

Nej vad jobbigt. Jag var med om samma sak för lite över ett år sen men jag lyckades på något sätt få igång datorn igen tillräckligt länge för att hinna kopiera (nästan) alla gamla bilder. Tur att du har en lill-dator iallafall så du inte står uten.



Sminkningen är som alltid helt fantastiskt, gillar skimmret på kindbenen, det ser så sommarfräscht ut på något sätt. :)

2010-05-18 @ 14:02:50
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: Fia

Så jävla jävla jävla galet snyggt! Muuuahh! Men skitdator! Hoppas det finns någon chans för den att repa sig, alt. att du kan lämna in den och någon annan kan göra back up, typ plocka ur hårddisken eller föra över filerna på en extern hårddisk.

2010-05-18 @ 17:00:41
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: suss

tina: ja det är så hemskt när det händer. men ja, ja ska va glad för det ja har.. å vara utan dator helt hade inte varit en rolig erfarenhet.. ^^ man e ju så beroende ^^



Fia: Ja.. en kompis kommer nånda i veckan och ska kolla på den.. man kan ju alltid hoppas iallafall!

2010-05-18 @ 17:54:42
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Jättevackert!! Du är så fin! Förstår att du fick komplimanger!

2010-05-18 @ 19:11:03
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: suss

Sminkan: oh tack, nu fick du mig att rodna ^^

2010-05-18 @ 23:20:17
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Emma P

Fantastiskt snygg sminkning! och fransarna. ä det dina egna? För de ser otroliga ut... Vad har du för mascara?

2010-05-23 @ 12:42:50
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: suss

EmmaP: ja det är mina :D Jag använder marykay´s mascara, ultimate har jag för mig att den hette, dom har bara två stycken. :)

2010-05-23 @ 22:19:05
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0