Sussie´s Saga -

Sista april

Jag tog mig faktiskt iväg på en liten grillfest på sista april.. behövde verkligen komma ut ur lägenheten.. ^^

Har använt mig av: (allt ifrån mus)
Sirocco
Sazzy
Muffin




Sättet jag använder mig av här, som jag har gjort förut är ett av mina favoritsätt att göra "sotningar" på.. det tar bort lite av sotningseffekten men jag gillar det ändå.
Jag gör alltså först en vanlig svart sotning, och tar sedan ett valfritt pigment och packar på över det svarta. I detta fall valde jag rosa sazzy, som över svart bildade denna fina glänsande lila



ett av skälen till varför jag gillar denna teknik är för att dom flesta pigment är väldigt skimriga, och då bilder det en mer metallisk känsla över det hela :)



Färgade även håret denna dag, och en bättre bild på hur det blev kommer :)

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Tjusig sotning! Du är så himla fin!

2010-05-06 @ 14:57:48
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Sussanne

sminkan: Tack så mkt :D

2010-05-07 @ 23:12:43
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0