Sussie´s Saga -

Tutorial med 120-paletten

Här kommer en till sminkning jag gjorde under min tråk-vecka hemma.. ^^

har använt mig av 120 paletten så exakt vilka färger jag använt kan jag inte säga.. men kan försöka förklara :)



Första steget, ett rent öga. På bilden har jag fock haft på high tech lighter - Platina, ett jämnt lager över hela ögonlocket samt lite under ögat eftersom jag kommer lägga skugga där under senare också



Steg två, från tårkanalen och hela vägen upp under ögonbrynet lägger jag en highlighter, alla lägger lite olika och man får leta efter det man själv gillar :) Jag har använt mig av Satin ifrån Mus



Steg 3, Jag tog en intensivt blå skugga och la ett ganska tjock lager på det rörliga ögonlocket



Steg 4, med en stor mjuk borste suddade jag ut dom hårda kanterna, samt drog skuggan mer upp mot ögonbrynet. Det är väll lite här folk får problem. Om man känner på ögat så känner man ett ben mitt på, och det är där man har en globlinje. För att få en fin skuggning som syns när man tittar ska man dra den lite ovanför globlinjen, jag har rätt stort "område" där så jag kan dra min skugga ganska högt utan att det syns, men det är olika för alla



Steg 5, jag kände att en helblå sminkning var lite tråkigt, så längst in mot tårkanalen la ja till en grön skimrig skugga för å få mer färg i det hela



Steg 6, för å få mer djup och skiftning i sminkningen tog jag en mörkare blå skugga än vad jag använde första gången och la den i yttre partiet av sminkningen



Steg 7, jag tog samma mörka blå färg och drog den under ögat med en smal snedskuren pensel



Steg 8, eyeliner! Jag använder mig av en Gel eyeliner ifrån mus för ögonblicket, och den funkar bra.



steg 9, och det sista steget. Mascara!



Och voila! slutresultatet ;) Hoppas någon uppskattade detta iallafall :)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Verkligen. Jättekonstigt.



Fin sminkning btw. Sjukt intensiv! Dvs, inget för mig. Haha :)

2010-05-04 @ 19:53:35
URL: http://attiotrenolltvanollett.blogg.se/
Postat av: Josephine

Jättebra tutorial, är lite sugen på den paletten! :)

2010-05-04 @ 20:18:04
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Postat av: Fia

Shiiiiiiet vad snyggt! Du passar skitbra i blått! Fler tutorials!

Du, ang Platina, när jag använde den sist och blendade Sight på, så blev den alldeles löjligt metallisk, liksom inte ens snyggt. Har du varit med om det? Vad kan jag ha gjort för fel?

2010-05-04 @ 21:38:10
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Emma P

Jättesnygg sminkning och bra tutorial! Skönt att du kan göra ngt vettigt på din tråkvecka:D

2010-05-05 @ 14:02:43
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Sussanne

Jessica: Skulle vara roligt å se dig i en riktig hardcore festsminkning faktiskt :p



josephine: den är bra å ha i sin ägo faktiskt, å inte så fasligt dyr heller :)



Fia: jo platina har faktiskt en förmåga att göra det med Mus´s pigment, ja tror tricker är å ta väldigt lite platina, å sen över med en neutral skugga om man inte vill ha den där metalliska looken faktiskt



EmmaP: Haha ja men precis! Tack :D

2010-05-05 @ 15:21:58
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0