Sussie´s Saga -

Temvecka

Hade helt missat att daniella har en temavecka! älskar sådana, sen är det så skönt för jag har verkligen ingen inspiration.. ;)

Dagens tema bild är:



Färgerna är alltså blå-lila-vit och här är mitt bidrag :)



allt jag använt:
MAD: cobolt och pizzaz
MUS white, satin, snowflake, mixing medium och deep blue



Jag började med att lägga pizzaz i inner och ytterkanten av min öga, lämnade plats för i mitten.
Där lade jag på cobolt och suddade ihop färgerna för att inte få en skarp kant emellan dem. Sen doppade jag min snedskurna borste i mixing medium och plockade upp lite deep blue och drog som eyeliner, eftersom jag inte har en blå eyeliner.



både satin och white ligger som highlighter, just för att det skulle bli mera vitt. White är en matt skugga och det tyckte jag såg lite konstigt ut, så därför la jag på satin för att få lite mer skimmer i det hela. På vattenlinjen ligger pennan snowflae, mascaran är define a lash maybelline. Gjorde inte ansiktet alls idag. Är bara hemma och det kändes ganska onödigt.

Nu ska jag noppa min ögonbryn.. som ni tjatat om :P varför dom sett ut som crap är för att jag inte haft en pincett, så jag har tagit en rakhyvel för att få bort det värsta.. kanske inte världens bästa grejj.. :P men nu har jag en pincett iaf..



På läpparna ligger dock totally nude från too faced :)

Kommentarer
Postat av: sanna

du är grymt fin och sminkar dig jättefint, MEN dina ögonbryn är alltid så slarvigt nopprade vilket gör att helheten inte alls blir lika fin.

2009-03-17 @ 17:39:44
Postat av: Suss

hahaha, om du faktiskt tog dig tid att läsa inlägget så skrev jag ju precis om det. Jag har inte haft en pincett, den försvan i flytten.

Om du inte orkar läsa inlägget har jag kopierat det åt dig:



"Nu ska jag noppa min ögonbryn.. som ni tjatat om :P varför dom sett ut som crap är för att jag inte haft en pincett, så jag har tagit en rakhyvel för att få bort det värsta.. kanske inte världens bästa grejj.. :P men nu har jag en pincett iaf.."

2009-03-17 @ 18:06:28
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Otroligt snyggt! Gillar ansiktsbilden! Så söt du är!

2009-03-17 @ 18:58:35
Postat av: Sminkan

Och det är jag som är anonym här ovan...

2009-03-17 @ 18:59:02
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Karin

Fråga: Har du nått foto där hela ditt huvud syns..ha ha Fick ju bara där halva pannan e borta...maila över...kram..

2009-03-17 @ 23:41:07
URL: http://lightelegance.blogg.se/
Postat av: Inthemake

Ohh shit va snyggt!

2009-03-18 @ 11:37:49
URL: http://inthemake.se
Postat av: Karin

ta en kik igen...jag tonade ner den....eller vill du ha bort den helt...

2009-03-18 @ 11:56:57
Postat av: daniella

roligt att du e med =) snygg sminkning

2009-03-18 @ 12:43:48
URL: http://thisismed.blogg.se/
Postat av: Suss svarar

Sminkan: Tack nu rodnar jag ^^



Inthemake: Tack ;)



Daniella: älskar teman, klart man är med! :)

2009-03-19 @ 13:06:38
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0