Sussie´s Saga -

Kat von D - Adora

Ååååååh, Sephora! Varför finns ni inte i Sverige? Varför vill ni inte skeppa till Sverige? Varfööööör?
Jag skulle bara kolla lite vad Kat von D:s produkter kostar på Sephora i jämförelse med Ebay, och vad händer då?
Jo, jag får syn på Adora, höstkollektionen. Som ett totalt metalfan älskar jag allt som är rött, svart och ser badass eller gotiskt ut. Förpackningarna är otroligt snygga och jag är en riktig sucker för både det och för Kat von D, kvinnan är otroligt snygg, talangfull och framgångsrik, och hon dejtar Nikki Sixx.
Ögonskuggspaletten är så galet snygg! För 34 USD får man åtta ögonskuggor, med tre krämskuggor och fem fasta. Krämskuggorna är från vänster sett: 3, 5 och 6. Rescensionerna på Sephoras hemsida går isär, vissa älskar, andra hatar, men det är väl som det brukar vara. Jag skulle gärna skapa sotiga ögon med denna palett. På Ebay får man punga ut ca 45 USD för denna palett, vilket förvisso inte är dyrt, men lite snål blir jag allt.
Jag älskar, som känt, röda läppstift! Och detta är inget undantag. Adora beskrivs som Kat von D:s signaturfärg; en perfekt röd för den som vågar synas. Adora betyder "Älskad" på latin, och med hylsans vackra röda rosor kommer Adora absolut bli älskad, om den någonsin infinner sig i min ägo. 18 USD kostar denna juvel på Sephora.
En parfym ingår också i höstkollektion, bärandes samma namn, Adora (eau de parfum), som de andra produkterna. Med toppnoter av björnbär, lychée och svartvinbär, ett hjärta av hyacint, mango och jasmin och en bas av mysk, amber och patchouli. Jag är intresserad, men parfymer är svårbedömda på förhand. Snygg flaska dock, och det får mig alltid på fall. Parfymen finns i två storlekar, en roll-on variant för 16 och en fullstor variant för 55 USD.
Slutligen har vi ett smyckesskrin i Adora-serien, med en röd interiör och sex fack att förvara alla sina smyckesgripar i. 150 USD kostar denna sötnos.
Blir ni lika sugna som jag på att införskaffa något?
Information och bilder: Sephora.com.

Kommentarer
Postat av: Emma P

Ögonskuggepaletten ser fin ut och 45 dollar är väl iaf hyfsat överkomligt. Jag kollade efter UDs Naked palett på Ebay igår. den var dyr!

2010-08-04 @ 17:59:56
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Otroligt läckra förpackningar. Jag skulle inte heller säga nej...

2010-08-04 @ 21:51:30
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Fia

Emma P! Ja, visst gör den. Ja, 45 dollar är inte förfasligt dyrt ändå. Haha, ja UD´s produkter är sanslösa! Har du sett Alice in Wonderland? den kostar typ över 1000-lappen!



Sminkan! Du har god smak, det har jag alltid vetat. :)

2010-08-06 @ 20:45:51
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Emma P

Åh jisses, det är ju fasansfullt. Har inte sett, men kan tänka mig. Tur att jag inte vill ha den...

2010-08-08 @ 21:08:25
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: habaoubaa

Ja fan vill också ha sephora i sverige många bra smink märken som vi missar i Sverige

2010-08-13 @ 20:23:40
URL: http://haboubaa.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0