Sussie´s Saga -

Venusta Impetus

Så står det på min Kat Von D-palett!! Den kom idag! Den är så snygg!
Jag köpte mitt exemplar på Ebay för ungefär 37 dollar i onsdags, så det tog inte särskilt lång tid för den att dyka upp från staterna.
Med lite uppdaterad information så är detta True Romance Eyeshadow Palette från Kat Von D:s kollektion Adora. Paletten innehåller 8 ögonskuggor, varav tre är krämiga.
Det första som slår mig efter att jag har virat upp bubbelplasten är att jag tror att jag har fått fel palett! Vadå vitt, liksom? Jag trodde det bara skulle vara svart och rött. Men jag fattar ju direkt att det bara rör sig om en ytterkartong, till vilken jag bedyrar min eviga trohet. Satan, vad fin den är! Som ni ser på bilden står det Venusta Impetus, och den översättning jag får efter lite Googlande är att det betyder "Kind Attack" (knasigt om det skulle röra sig om det tyska, och inte det engelska språket :P).


Temat är tydligt, och sammanfattas på kartongens baksida: "Every woman has two sides". På baksidan finns även namnen på de olika skuggorna. Namnen är verkligen roliga, personligen tilltalar de min rock n´roll livsstil, och Kat von D är synnerligen en inpsirationskälla för oss brudar som gillar rockigt, mörkt, sotigt, men kvinnligt och stylish.
Albino: En vit, glittande, fast skugga. Tänk er MUS E/D Crystal, men i fast form.
Holy Bible: Är ljust silver-blå och skimrar fint i silver, också en fast skugga.
Slayer: En krämig skugga i silver.
Glock: En rökigt grå, fast skugga som skimrar i silver.
Crucifix: En svart, matt krämskugga.
Bloodletting: En burgundy, köttröd krämskugga med ett fint rött skimmer.
Ace of Spades: En lila, fast skugga, späckad med lila och blått glitter.
Oddfellow: En svart skugga med blått och grönt glitter.
Paletten innehåller också en spegel i locket, och jag fick med två, små, dubbeländade syntetpenslar. Penslarna är väl inget att hänga i julgranen direkt, men funkar om jag inte hittar mina vanliga syntetpenslar/har hunnit torka dem. Man kan aldrig ha för många syntetpenslar.
Jag ska lägga upp swatches senare, men för tillfället får ni nöja er med bilder på skuggorna. Den ljusa delen är fotad i direkt solljus. Blixt var bara att glömma, skuggorna reflekterade alldeles för mycket. De mörka är tagna med blixt.
Jag är så himla sugen på att sätta penslarna i dessa, men jag vet inte var jag ska börja. Hjälp mig gärna med önskemål! Jag köpte min palett från denna säljare, och han verkar ha någon palett kvar ute på auktion. Jag känner dock att jag har ställt till det lite för mig iochmed detta inköp, för nu vill jag ha alla paletterna! Nåväl, jag får lösa det någon gång i framtiden.
Ni får även en katthälsning från min synnerligen bildsköna och kamerasugna katt. Jag hade lite problem när jag skulle fota mitt i eftermiddagsgassandet. Ha en fantastiskt start på veckan. Lämna förslag nu på vad ni vill att jag ska börja med, så lägger jag upp imorgon. :)

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Den paletten är sjukt snygg :o

Jag skulle vilja se någon sminkning med Bloodletting, den fångade mina ögon direkt när jag såg paletten, får se om den är värd att inhandlas när man åker till usa snart ;)

2010-08-24 @ 10:19:54
URL: http://syntheticgeneration.blogg.se/
Postat av: Fia

Madeleine! Tack, det tycker jag också! :) Bloodletting ska bli! :)

2010-08-24 @ 15:28:33
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Fan vad snygg palett... Och katten är så sööööööt! Jag saknar ju min Siri nu när hon ligger på sjukhuset så alla kattbilder får mig lite tårögd. Siri gillar för övrigt också att ligga på rygg. Det gör inte Edit. Tänk så olika de är alla katter. Nu svamlar jag. Jag önskar få se Ace of Spades i nästa sminkning! Den ser galet snygg ut och dessutom har Lemmy fastnat i mitt huvud efter att jag läste namnet på skuggan och jag tror enda sättet att bli av med honom är genom att få se dig i den skuggan! ;D

2010-08-25 @ 16:14:11
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Fia

Sminkan! Jag vet, älskar den! Du borde också ha en!

Isis tackar ödmjukast för komplimangen :). Jag förstår det, hoppas Siri blir bättre snart. Hon är också så otroligt söt! Haha, jag vet verkligen vad du menar! Isis älskar när man kånkar runt på henne och gullar, medan Mara inte kan tänka sig mer än 10 sekunder i famnen. Jag gillar svammel, det är oftast då det man säger är som "renast". Ace of Spades it is! Jag ska göra mitt bästa för att driva ut den fantastiske mannen ;).

2010-08-25 @ 16:42:33
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0