Sussie´s Saga -

Nyfiken på: Not Soap

Jag brukar ibland surfa runt och "skärmshoppa" på olika webbutiker, och Eleven.se är en av mina favoriter. De tar in nyheter varje vecka, och är överlag en av de bästa webbshopparna, med god service, snabb leverans, alltid tester, ofta gratis gåvor och 30 dagars faktura.

Idag blev jag intresserad av märket Not Soap från Radio, och sägs vara ett av kändisarnas favoriter. Inte för att det säger särskilt mycket om produkten, men vissa kanske tycker att sådant är roligt. :)



Not Soap består främst av olika flytande duschkrämer, men även några makeup-paletter, och det som främst fångade mitt intresse var de roliga namnen. Vad sägs om bland annat, "Bubbles, not carbs", "Bathing with sharks" eller "Awash in a field of four-leaf clover"? Tvålarna har alla olika syften, att ge tur, fokusering vid arbete och lek, eller att få sova en god natts sömn. Sånt här funkar lite som religion för mig, för jag försöker liksom "tro" på kraften, som de påstår sig besitta, och på så vis manar jag fram min egen kraft. Eller ja, kanske inte så, men det är roligt med produkter som har en historia, det känns genomtänkt och meningsfullt. Dessa två fångage mitt intresse:


The stuff that Cupid dips his arrows in. Namnet är ju bara för roligt! Såhär skriver Eleven om produkten: "Går inte kärlekslivet enligt planerna? Oavsett om du är intresserad av ett kort eller ett mer långvarigt förhållande - efter ett dopp i dessa bubblor kommer alla att spela efter dina regler! Du är i kontroll över ditt romantiska öde.

The Stuff That Cupid Dips His Arrows In (Because somtimes fate needs an assist). Denna duschkräm/bubbelbad har läcker mörkröd färg och en härlig doft av ginseng och passion frukt. Starkt blandat Ginseng-extrakt för att sparka upp feromonerna - de naturliga dofterna som kroppen producerar för att locka andra. Kinesiska kejsare trodde Ginseng hade makt att öka sexlust och vitalitet, energinivå och sexuellt självförtroende. Du utstrålar hälsa, sensualitet och välbefinnande."




Liquid Freud. Jag har alltid gillat Freud. Eleven skriver såhär: "När vägen till känslomässig stabilitet tycks vara full av bromsklossar och gropar och du är längtar efter visdom, så är det dags att förtjäna dina egen doktorsexamen i hydroterapi.

Liquid Freud (When you need to turn up the volume on your inner voice of reason). Emotionellt välbefinnande i ett härligt gräddvitt bubbelbad och härlig magnolia-doft. Fullproppad med johannesört för en omedelbar humör-boost. Johannesört, som kallas "växtbaserad Prozac", är naturligt upphöjande för sinnet, lugnar och balanserar emotionella ytterligheter samt bidrar till att upprätthålla normalt humör och känslomässig stabilitet".


Not Soap hittar du här, en flaska kostar 189 kr och innehåller 360 ml. Blir du sugen på någon?


Kommentarer
Postat av: bella

skärmshopping är ju super! gillar det också! :D not soap verkar spännande

2010-08-03 @ 21:08:11
URL: http://bellaplutt.blogspot.com
Postat av: Fia

Ja, det är ett himla trevligt tidsfördriv. Jag har utvecklat leken till att lägga allt jag vill ha i korgen och skratta sedan åt priset :P. Det tycker jag med, men hade glömt bort det lite. Tack för att du påminde mig^^.

2010-08-04 @ 09:53:47
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0