Sussie´s Saga -

Peak Over, Hot Russian Satin

Hej allihopa! Hoppas ni alla har haft en härlig Kristi Himmelfärdshelg. Jag tog ju som bekant helg redan i tisdags, och i onsdags fyllde Hjärter Kung 25, så självklart blev det fest! Så den enda gud jag tillbad igår var toalettguden. Sminkningen gick i svart, vitt och rött, en av mina favoritkombinationer! Nog snackat, här kommer det bilder!




Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer
Foundation: Make Up Store Matt Foundation Vanilla
Concealer: Make Up Store Cover All Mix Pens
Puder: The Balm Sexy Mama
Highlighter kindben: Make Up Store Wonder Powder Sahara
Shading: Make Up Store Rouge Baileys

Ögon:
Primer: Urban Decay Primer Potion, MAC Paint Pot Blackground och Make Up Store Eyepencil Snowflake
Ögonskuggor: Make Up Store Microshadow White och Satin, Rouge Baileys, Eyedust Crystal och MAC Mineralize Eyeshadow Hot Contrast (svarta delen)
Kajal: Make Up Store Eyepencil Black och Snowflake
Eyeliner: Make Up Store Cake Eyeliner Black
Mascara: Isadora VibraLash Black
Ögonbryn: Wet ´n Wild Brow Essentials
Lösögonfransar: Make Up Store Peak Over

Läppar:
Läppenna: Make Up Store Russian
Läppstift: MAC Russian Red





Såhär gör du:
Applicera din eventuella primer, foundation, din concealer och fixera med puder. Jag highlightade kindbenen med Sahara för att få en fin lyster och shadade med ett ljusbrunt rouge, ungefär en nyans mörkare en min egen hudton för att framhäva mina kindben och skulptera ansiktet. Har man ingen sådan skugga tycker jag att det går lika bra att använda ett ljust rosa rouge, för att ge ansiktet lite liv och färg, men gå inte crazy för då är det inte omöjligt att du ser ut som Ronald McDonald i kombination med de röda läpparna.

Jag fixar alltid mina bryn innan jag börjar med ögonskuggan, på grund av att jag inte har några bryn alls och behöver en ”ram”. Sedan applicerade jag UDPP ända upp till brynet, och sedan lade jag ögonpennan Snowflake över hela rörliga locket för att det skulle bli riktigt vitt. I globlinjen lade jag ytterst lite Blackground, för att få en riktigt svart globlinje. Sedan packade jag White ovanpå locket och tonade uppåt, och lade Hot Contrast i globlinjen och blendade, blendade och tonade. Satin lades precis under ögonbrynet och jag tog lite Baileys för att lätta upp den skarpa kanten mellan det svarta och vita. Sedan fyllde jag på med lite svart skugga, för det försvinner ofta lite svärta när man måste blenda så mycket. Därefter gjorde jag en fransmarkering med en svart kajal, och lade Snowflake längs nedre tårkanalen och som en liten flärp i inre ögonvrån. Svart kajal och Hot Contrast längs undre fransraden, eyeliner, mascara och lite Crystal i inre ögonvrån, för lite extra flirtpotential. Applicera sedan valfria lösögonfransar, jag tycker Peak Over har en supernajs effekt med de två yttre ”skrånkarna”.

Läpparna markeras med en röd läppenna, konturerna och över hela läppen, och sedan ett matt, rött läppstift, i mitt fall Russian Red, ett av mina absoluta favoritläppstift. Sedan är du partyklar!




På naglarna hade jag Black Rose från Isadora. Ha en kanonfredag!


Kommentarer
Postat av: Emma P

Wow vad snyggt! Jag älskar de fransarna, måste köpa såna! Verkligen en fantastisk look!

2010-05-14 @ 20:20:33
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Sussanne

gudomligt snyggt!

2010-05-14 @ 21:09:30
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Fia

Emma P! Tack så mycket! Det tycker jag absolut att du ska göra!



Sussanne! Tack så jättemycket! ^^

2010-05-16 @ 11:46:42
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0