Sussie´s Saga -

Fias guide till julsäsongen #2 Fotd #1

Idag bär jag en sminkning inspirerad av nougat, toffee, kanel, ingefära och saffran. Bruna, rostiga, gyllene färger som är mysiga och framhäver den naturliga skönheten. Jag tror inte att jag har burit något brunt tidigare på bloggen, iaf inte på detta sättet. Denna sminkning funkar för alla, till alla tillfällen. Julfesten, glöggmyset, filmkvällen eller om man vill bara vara extra vardagsfin. Eventuellt skulle jag slänga på ett par lösögonfransar eller lägga rött läppstift för att få det lilla extra, men idag nöjde jag mig med läppglanset Orma från MUS, som är tokglittrigt i guld.
Jag började med att lägga min favoritprimer över hela locket och upp till brynet. Well Spiced och Cashmere pressades fast på ögonlocket och tonades uppåt. Baileys användes till att jämna ut för att inte få några skarpa kanter. Glam Peach lades i globlinjen, Deadly i yttre v:et. Whisper Gold som highlighter under brynet, och Carat som highlighter i inre ögonvrån, som lades med våt pensel för en extra metallisk effekt. Deadly & Cashmere längs undre fransraden, brun kajal ramade in ögonen och mascara på det. Bilderna kan inte förmedla livet i skimret eller djupet i skuggorna, så ni får utnyttja er fantasi.

Jag har använt följande produkter:

Ansikte
Foundation: bare Minerals Light
Concealer: Cover all mix pencils
Puder: bare Minerals Mineral Veil
Shading: MUS Baileys & Metal Cherry
Ögon
Primer: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: MUS Cashmere, Glam Peach, Deadly, Carat & Baileys, MAC Well Spiced, MAD Minerals Whisper Gold
Kajal: Lancôme Brun
Mascara: Isadora Vibrating Mascara
Ögonbryn: Wet n´Wild Brow Essentials
Läppar
Läppenna: MUS Natural
Läppglans: MUS Orma

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Vad kul att se dig i brunt! Det var verkligen nötter, pepparkakor och kanel i den!

2010-11-23 @ 19:18:14
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Fia

Sminkan! Tack! Det var det jag försökte "efterlikna" ;D.

2010-11-24 @ 20:18:47
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0