Sussie´s Saga -

Vermillion

Idag lackade jag naglarna med Vermillion från China Glaze. Ett rött krämlack, med varma undertoner. En perfekt retroröd, men personligen föredrar jag röda lack som drar åt det kalla hållet, fast Vermillion är en riktig fining. Färgen vermilion har många års historia på nacken, och började användas redan under de antika åren. China red är en annan benämning på färgen.
China Glaze Ridge Filler som bas, 3 lager Vermillion och ett lager Poshé. 3 lager gav rätt bra täckning, men jag upplever lite VNL, men jag får stå ut med det idag. På bilden drar det mer åt orange än vad jag upplever i verkligheten, men ljuset är verkligen inte en sminkbloggares bästa vän i dagsläget. Lackets egenskaper var helt okej, jag upplevde inte att det var skirt, trots att det behövde tre lager för att få en acceptabel täckning, men det var dock lite rinnigt. Detta ser ni på det gedigna kladdet på nagelbanden, och den totala missen på min lillfingernagel, som för övrigt gick av ända nere vid nagelbädden i tisdags. Jag måste få klorna och växa nu, för det är mindre än en månad kvar tills jag ska göra en förstärkning.
Kuriosa: China Glaze har berättat att detta är Dita von Teese favorit bland deras lack, vilket var anledningen till att jag införskaffa det. Dock slår det inte mina röda favoriter; Limited Addiction från Essie och Drastic från China Glaze.

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Snyggt! Röda krämlack är så himla fint!

2010-11-19 @ 21:00:27
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Fia

Tack! Ja, de är alltid snygga!

2010-11-20 @ 17:22:19
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0