Sussie´s Saga -

Sigma!

Förlåt för att det tog tid! Men nu kommer den äntligen, borstarna ifrån Sigma!
och en liten spoiler: jag ÄLSKAR dom!

Jag beställde hem Kittet  "Professional Brushes Complete" som innehåller 12 borstar för ansikte och ögon.
borstarna går även att köpa lösa eller i andra kit som bara ögon eller bara ansikte, samt små resekit.
Kvalitén ska vara jämnförbar med MAC, nu äger jag inga MACborstar men kan svära på att dom är hundra gånger bättre än Makeupstore. Bruden som fick mig intresseraf är en MACtokig tjej på youtube som äger allt dom släpper, och har nu börjar använda Sigmaborstar istället för MAC borstar, sen hur mycket reklam det är vet jag inte, men hon är en otroligt gullig tjej och jag tror inte hon skulle sälja sig själv.
min tolv borstar gick lös på 64 dollar, och ska man jämnföra med MAC så är det OTROLIGT billigt. Man kan även få med en borstväska å då betalar man 79 dollar, vilket jag ångrar att jag inte gjorde.



Här har ni det underbara setet. Om vi räknar stenhårt på att dollar ligger på 10kr så kostar det alltså 640 kr, och för tolv penslar så ger det per pensel 53 kr. Vilket känns väldigt budget, men tro mig. Det är långt ifrån budget!


Namnet är samma som MAC, bara med SS före. Så det motsvarar alltså samma macborste.
Alla SIgma borstar är gjorda av naturligt hår förutom synteticborstarna som ska vara synthetic.



SS150, en stor mjuk rougeborste med härliga hår i. Den känns väldigt "dense" (kommer verkligen inte på det svenska ordet) och den är väldigt lätt att applicera rouge med! Jag använder den dock sällan för jag är så van med mina gamla borstar men jag ska bli bättre på det. den plockar upp perfekt med produkt och det är svårt att få för mycket på kinderna!
Går även bra att lägga på puder med denna borste



SS168, en snedskuren rougeborste, perfekt till kontuering av ansiktet. Jämnförbart med min MUS borste så känns det som om jag får ett bättre och jämnare resultat med denna!


SS187, på sidan står det att det är en ideal borste att lägga flytande foundation med, men jag har faktiskt inte provat det. Denna borste använder jag till puder och rouge och jag tycker den fungerar utmärkt till det!


SS190, en foundationborste: Jämnförbart med min MUS borste är den underbar. Tycker inte den suger upp nå produkt alls som min MUSborste gör, behöver mycket mindre och jag får ett mycket jämnare resultat.


SS194 denn borste använder jag till att täcka över blemmor och ringar mm tillsammans med produkten Cover all Mix ifrån mus och den gör ett mycket bra jobb!


SS209, en eyeliner borste, perfekt om man vill lägga en lie tjockare linje. Går även att få till lite tunnarna resultat men då måste man vara väldigt lätt på handen, och för dom som är ovana skulle jag isåfall rekomendera en MUS102, med den kan man verkligen få till tunna linjer. Jag tror jag har 3 st olika eyelinerborstar till olika ändamål :)


SS219, denna var jag mest glad över å få hem då jag sett många skickliga brudar använda mac´s 219 på youtube och fått till riktigt sygga cutcrease. Jag har inte riktigt fått in tekniken på hur man använder borsten, men för mig är den perfekt för att förstärka färg i globlinjen. Kan även användas till att sudda en eyelinerlinje


SS224, min absoluuuuuuta favoritborste ur detta kit! En blendingborste som gör sitt jobb riktigt bra, använder nästan ingen annan blending borste än denna! använder den ibland ren som den är för å mjuka ut konturer, eller tar på färg och gör snygga övergångar. nu har jag bara ägt 2 andra blending borstar, men dessa klår iaf dom med hästlängder!!



SS239, på sidan står det att den är bra till att packa på lösa pigment till (jag borde läst sidan förut :P) men jag har använt den till lite blending bara! håren är så mjuka så jag antog helt enkelt att det var det den skulle användas till, har även använt den till att lägga highlighter och sudda ut kanter :)


SS266, perfekt för ögonbrynen, håren är mjuka och följsamma och gör det väldigt lätt att få till snygga jämna bryn, använder den även som en eyeliner pensel ibland om jag vill få till riktigt snygga vingar!


SS275, en highligter pensel, och den gör verkligen sitt jobb. detta är min Favorit nr 2! tycker den packar på produkt alldeles lagom samtidigt som den hjälper till att blenda kanten mellan ögonskugga och highlighter


SS252, borsten jag använder mest. På sidan står det att den är idel för krämprodukter och liknande, men jag anser att ska man använda krämprodukter ska man använda en syntetborste, tex som SS194. Jag använder denna för att packa på färger, även för övergångar. När jag började sminka mig så använda jag en liknande borste från MUS för att packa på färg och blenda, vilket gick bra för mig, och det är det jag mest är van med. Glömmer jag denna borste hemma är det inte ens någon ide att sminka sig för mig!



Så i övrigt är jag totalt jättenöjd och nedkärad i detta paket. Känns inte budget någonstans och förstår inte hur det kan vara så billigt. Borstarna är handgjorda så det kan vara en liten längre leveranstid. Jag ställde mig i kö precis när en stor youtubare hade prisat dessa borstar så jag fick vänta i över ett halvår, men har ni tur har hysterin lagt sig! Så köpköpköp!

www.sigmamakeup.com


mitt betyg på dessa borstar blir 5/5, jag har verkligen ingenting negativt att säga om dom eller tjejen som äger Sigma, väntetiden måste man ha förståelse för då dom inte kan skynda på processen med att tillverka dom.


Om någon av er blir sugna, så kontakta gärna mig, för jag skulle vilja ha brushrollen som man kan beställa på sidan för 20 dollar. eller så kanske någon av er inte vill ha den och köper hela så betalar jag mellanskillnaden?
(är dock pank nu, lön den 25:e!)



Hoppas ni gillade recensionen och än en gång, förlåt för väntetiden! Puss!

Kommentarer
Postat av: Andrea

Hej! Jag är sugen på det kitet! Vad fick du betala för frakten? Betalade du via paypal eller via kreditkort direkt? Hur lång tid tog det innan du fick det?



Är även intresserad att köpa 120 palettes. Hur mycket betalade du för den+ frakt? Och hur lång tid tog det innan du fick den?

2009-08-18 @ 22:01:25
Postat av: Suss

Hejdu! Frakten låg på 14 dollar ifrån SIGMA, Bf-beauty där jag köper paletten har löjligt billig frakt, inte över 2 dollar har jag för mig iaf.



Det fanns paypal alternativ på Sigma :)



Väntetiden på paletten har varierat ifrån 1-3 veckor :)

2009-08-18 @ 23:42:05
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Emma P

Gud vad bra det låter!!! Det ska jag faktiskt köpa när jag får lön, för det är flera borstar från MAC som jag vill ha just nu och detta är ju så mkt billigare. Fick du betala tull när du beställde? Antar att det ligger i USA...

2009-08-19 @ 09:37:49
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Suss

EmmaP: nej jag slapp tullen, kommer dock inte ihåg vad dom hade skrivit på utsidan av paketet..

Kom ihåg bara att mina jämnförelser är med MUS borstar, så jag garanterar inte att dom är bättre än mac :)

2009-08-19 @ 12:10:17
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Emma P

Låter bra. Nej självklart, det förstår jag, men kollade en recension på Youtube med och de verkar himla bra. Hoppas att hysterin har lagt sig, för dessa vill jag ha, i sann tjuren Ferdinand-anda:)

2009-08-20 @ 09:30:54
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Daniel

åååh vill ha ALLT!!!!!!

2009-08-20 @ 09:53:51
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Fia

Åh! Jag vill ha! jag vill ha! Vad roligt att du är så nöjd! Med tanke på hur nöjd jag är med mina borstar från MAC, trots priset, vågar jag knappt tänka på hur nöjd jag skulle bli med dessa. :D

2009-08-20 @ 11:57:38
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Therése (Heartcore)

Har varit sugen på Sigma hur länge som helst! Känns som att jag inte har råd med den utgiften just nu bara, blir ju en del med brush roll, frakt och tull också.

2009-08-20 @ 13:23:52
URL: http://www.heartcore.se
Postat av: Suss

EmmaP: Hoppas dom har massa i lager! Och hoppas du älskar dom lika mycket som jag :)



Daniel: Ojes ;)



Fia: Precis! 53/borste är ju inte direkt å bli ledsen för med tanke på att dom minst slåt musborstarna! beställ beställ beställ ^^ jag blev överlycklig första gången jag provade dom. tänk vad smink kan göra en glad ^^

2009-08-20 @ 13:34:38
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Suss

Therese: Ja det här med pengar är ju alltid skittråkigt när det inte räcker till! Men det är ju en rolig sak å spara till :)

2009-08-20 @ 13:35:50
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Emma P

Nu har jag också beställt borstar! eller ja, igår...

2009-08-28 @ 21:11:43
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Suss

EmmaP: åååh vad roooligt! Hoppas du gillar dom lika mycket som jag gör! :)

2009-08-29 @ 01:45:34
Postat av: Chris

Åh, dom måste jag ju bara ha!

Har du fått tag på ditt fodral ännu?

2009-09-03 @ 12:04:42
Postat av: Suss

Chris: hoppas du finner dom lika bra som jag! :D Och nej jag har inte fått tag i väskan :(

2009-09-03 @ 20:35:20
Postat av: Chris

Tänkte om jag skulle köpta hela setet ink. väskan men att du får köpa den för dom där 20 dollarna.

Du kan väl maila mig om du fortfarande är på :) Beställer nog i veckan.

2009-09-03 @ 23:04:58
Postat av: Suss

Chris: Har mejlat nu :)

2009-09-04 @ 12:16:14
Postat av: Elva

Köpte ett kit och fick den inom en vecka. Nu återstår bara att testa!

2009-09-22 @ 10:54:24
URL: http://elvamakeup.blogg.se/
Postat av: Suss

Elva: ååh hoppas du gillar dom lika mkt som jag :)

2009-09-22 @ 15:48:04



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0