Sussie´s Saga -

Åskväder + Tutorial

Som den generösa bloggaren jag är så bjuder jag inte bara på åskväder idag utan även en tutorial..
haha näe skämt åsido så började jag fota när jag sminkade mig så jag tänkte att jag kan faktiskt lika gärna bjuda på en tut.. :)

Så. då börjar vi :)

produktlista:
MUS:
cover all mix, muffin, sirroco, cooler, empire, elf och x-ray
glitteryelinerna jag använt heter purple rain och diamond



här har jag lagt på cover all mix över hela ögonlocket för att få skuggorna att fästa bättre
jag har även lagt muffin under ögonbrynet som en highlighter
Sedan klade jag sirroco längs globlinjen och suddade uppåt



Här har jag laft på Cooler över sirroco för att få fram en mörk lila ton



Nu har jag lagt empire på sirocco för att få fram lite lyster i sminkningen :)



efter det lade jag elf på under ögonlocket, drog även den som eyeliner från ögonvrån och utåt och mötte upp den med cooler. se även till att sudda ut alla skarpa linjer (vilket jag itne hade gjort när jag tog bilden.. )



Lägg x-ray över elf, detta också för att få in lite med lyster i sminket.. (xray och empire är lösa glitterlgonskuggor från MUS)



Nu har jag bara dragit eyeliner på övre fransraden och halva under.. eyelinern gick åt helvete idag och påminn mig att jag måste köpa ny!



Och så avsluta med att måla ögonbrynen och lägga på mascara. samt lägga glittereylinern purple rain över den avarta eyelinern så har du detta!




Nu är ja dagens tema faktiskt åskväder, så lite blixtrar måste in i det hela!





Blixtrarna har jag dragit med glittereylinern Diamond.

Kommentarer
Postat av: Laura

Vad för eyeliner använder du? :)

2009-01-23 @ 15:16:08
URL: http://tossavanien.blogg.se/
Postat av: malin

bra jobbat, rikgit fint :) kram malin

2009-01-23 @ 15:42:27
URL: http://www.metrobloggen.se/merlyn
Postat av: Sminkan

Gillar verkligen både blixtar och färger! Snygg look och väl genomförd utmaning!

2009-01-23 @ 17:29:24
URL: http://sminkan.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0