Sussie´s Saga -

Boarding Paradise

Hej på er! Fia är tillbaka!
Jag visste verkligen inte att det var så jobbigt att arbeta heltid, så fritidsintressen av alla dess slag har blivit lidande för mer primitiva aktiviteter, som tv, äta och sova de få timmar jag har lediga. Men dagen till ära har jag faktiskt knåpat ihop en sminkning.

Dessa produkter har jag använt:
Primer: UDPP och Cover all Mix från MUS
Ögonskuggor: Muffin M/s, Boarding M/s, Paradise C/s och Ginger Leaf C/s, alla från MUS
Kajal: Old Moss, Black och Snowflake, alla från MUS
Glitter: Aloe, Apple och Alva, Twinkle Eyeshadows från MUS (utgångna ur sortimentet, BUHU!)
Mascara: Max Factor, false lash effect
Ögonbryn: Wet´n´Wild



Jag började med en bas av UDPP på hela ögonlocket upp till brynet, och concealer för att dölja mörka ringar under ögat, dels för att ha en bas för det som skulle hamna under ögat. Sedan tog jag Muffin, en ljus, skimrande skugga, och använde den som higlighter i ögonvrån och under brynet. Därefter applicerades Paradise, en ljus grön, metallic skugga från inre ögonvrån till mitten på ögonlocket, och följde upp med Ginger Leaf, en ljus turkos, också metallic, från mitten av ögonlocket och ut mot yttre ögonvrån. Sedan greppade jag Boarding, som lades i globlinjen och tonades upp mot ögonbrynet. Sedan blendades alla för att undvika skarpa kanter.

Efter det applicerades en vit kajal innanför nedre fransraden, och en svart längs med övre fransraden. Under ögat målade jag en svag linje med Old Moss, en blå-grön, mjuk kajal, och lät den flyta ihop med Boarding. Mascara.
Nu var jag egentligen nöjd, men glittermonstret i mig krävde att få komma ut och leka, så jag började med Aloe, strök av lite på handen och tryckte fast glittret på inre delen av ögat. Därefter Apple, en lysande äppelgrön glittermix på mitten av ögonlocket. Efter det; Alva, på yttre delen av ögonlocket, i globjinjen och under ögat.



Glitter är skoj! I synnerhet när solen lyser och hela färgspektrat glimmar och gnistrar. Har ni möjlighet, så plocka upp några Twinkle Eyeshadows på MUS rea innan de försvinner helt och hållet.

Hehe, jag såg inte förrän efter att några hårstrån hade smygit sin in i ögat. Ni får har överseende med dem. ;) Jag borde ha tagit några fler bilder i flera vinklar för att ni verkligen skulle ha sett alla färgskiftningarna, men tänkte tyärr inte på det.
Hoppas ni får en underbar helg, med massa sol, värme och glitter. Kram!

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Härligt glittrande! Ser verkligen fint ut!

2009-07-18 @ 21:22:00
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Suss

Underbart vackert Fia! kul att ha dig tillbaka!!

2009-07-19 @ 05:50:39
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Emma P

Åh, vad roligt att du är tillbaka, har undrat vart du tog vägen! förstår att det är krävande med heltidsjobb, vet hur det är...



Sminket är lysande vackert, så ljuvligt skimmer, ser eteriskt ut!

2009-07-19 @ 14:06:07
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Fia

Sminkan! Tack! Det var det verkligen. I synnerhet i solen.



Suss! Tack sötnos!



Emma P! Haha, det är verkligen annorlunda i jämförelse med att plugga. Jag tänker aldrig mer klaga. ;)



Åh, tack! Eteriskt, det låter verkligen som något magiskt! :D

2009-07-19 @ 22:53:15
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0