Sussie´s Saga -

Bloodletting

Först ut att testas ur Kat Von D-paletten blev... Bloodletting!
Bloodletting är en röd krämskugga, mycket lik MUS E/D Dino eller Rouge Metal Cherry. Jag slog på Siouxsie And The Banshees Hong Kong Garden på repeat och sedan var det partytime för mig och Bloodletting.
Jag har använt följande produkter:
Primer: The Balm Sexy Mama och MUS Lippencil Raspberry
Ögonbryn: Wet n´Wild Brow Essentials och Mac Carbon
Krämskugga: Kat Von D Bloodletting
Fasta ögonskuggor: MUS M/S White & Diva och Rouge Metal Cherry
Kajal: MUS Black
Eyeliner: MUS Cake Eyeliner Black
Mascara: Max Factor False Lash Effect
Jag grundade med lite puder och MUS Lippencil Raspberry som jag suddade noga med fingret på hela ögonlocket och en bit upp på brynbenet, för att få en torr bas under krämskuggan. Sedan spatlade jag upp Bloodletting och applicerade över hela locket, upp på brynbenet och tonade noga. Ett lager blev lite fesigt, så jag jobbade på ett lager till, men nästan genast, och som förväntat, började det creasa sig, så jag blev tvungen att plocka fram några fasta skuggor. Jag valde M/S Diva och Rouge Metal Cherry, båda från MUS, vilka bara förstärkte Bloodlettings röda färg, än att förändra den. Färgen ni ser är alltså Bloodletting, medan Metal Cherry fixerade och Diva fick ligga globlinjen för att ge djup. White som highlight i ögonvrån och under brynet. Eyeliner, kajal, ögonbryn och mascara på det.
Jag blev sugen på att göra den lite mer extrem, lite mer fest, så jag applicerade mer Bloodletting, över, under och runt ögat, fixerade med Metal Cherry och lade ytterligare Diva i globlinjen, Carbon längs undre ögonfransarna och i ögonbrynen och mer eyeliner, samt ett lager mascara.
Jag gillar Bloodletting, den är en riktig fining och jag tänker använda den fler gånger under hösten. Gärna under svarta och plommonfärgade skuggor. Det är inte omöjligt att den också kommer hamna på mina läppar.

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Kan det gå fel om man lyssnar på Hong Kong Garden? Siouxsie i mitt hjärta!



Supersnyggt! Läcker färg och dina ögon är ju så vackra!

2010-08-24 @ 20:29:29
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Emma P

Fan vad du är snygg! och fan vad röd ögonskugga är snygg, älskar!

2010-08-24 @ 20:32:00
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Fia

Sminkan! Haha, inget kan gå fel med den låten! Älskar!

Tack så jättemycket! :)



Emma P! Tack som fan! Ja, rött är riktigt jävla bad ass! :D

2010-08-25 @ 16:36:44
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0