Sussie´s Saga -

Shiseido på Eleven.se

Nu har min favoritskönhetsbutik Eleven fått in märket Shiseido, ett japanskt kosmetikamärke med inriktning på smink, hudvård, solprodukter, hudprodukter för män och parfym. Eleven är nu en godkänd återförsäljare av märket, som har anor från 1872 i Ginza i Japan. Därför är Shiseido världens äldsta sminkmärke.

Personligen ligger Shiseido något långt ifrån mitt ekonomiska räckhåll, men jag skulle gärna prova hudvård när jag slipper CSN-träsket. Just nu lockar foundation och kanske ett läppstift. Jag gillar att det finns både superdyra produkter (3100 kr för en ansiktskräm) och produkter i mellanlyxklassen. Det sätter tonen för själva märket. Jag menar, har man köpt något är det ju nästan som att man lika gärna kunde ha köpt en ansiktskräm för 3100 kr. Lyxsmitta. Okej, vi går vidare.
Jag förstår att det kan förefalla vara dyra produkter för vissa, och 4-500 kronor är mycket pengar. Jag tycker inte riktigt att man kan sätta ett pris på bra hudvård, hittar jag något som fungerar för min problematiska hud, kommer jag betala priset, för jag vet att det är värt det. Det är upp till var och en och vad du är villig att prioritera.
Jag har även hört skvaller om att Shiseidos ögonfransböjare ska vara i samma klass som den oerhört hyllade ögonfransböjaren från Shu Uemura. Skillnaden är dock att Shiseidos finns tillgänglig för den svenska marknaden.

Kommentarer



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0