Sussie´s Saga -

En Beauty 3a, #3

Hos Lipgloss Bitch uppmanas vi nu att bjuda på våra bästa tips och produkter för att hålla huden skyddad i vintertid.

1. A-Creme. Jag älskar min A-Creme! Jag kommer aldrig byta ut den, den är mjuk, går in i huden snabbt, är närande och jag har inte en enda torr fläck för tillfället. Jag har dock väntat medvetet med en recension, för jag vill invänta och se om mina vintertorreksem kring ögonen uppkommer. Om de gör det, testar jag om A-Cremen hjälper, om inte tänker jag anta att A-Cremen har botat den. Jag har haft väldiga problem med torr hud, och även med köldeksem, men A-Cremen funkar! Dessutom, Linda har också hyllat denna kräm, och med tanke på att vi har helt olika hudtyper, utser jag A-Cremen till en riktig vintervinnare. Dessutom fungerar den jättebra på resten av kroppen, som handkräm, fotkräm, kroppslotion. Dessutom är den billig och du hittar den i din närmaste hälsokostaffär och på Bodystore. Beställ ett gratisprov och testa från A-Cremes hemsida.

2. Tassarna om något är viktiga att ta hand om i vintertid, vantar och kontinuerlig smörjning är essentiellt för att inte skada och torka ut huden. Att smörjet verkar är av yttersta vikt, jag kräver av en handkräm att den ska återfukta ytan, och stimulera huden att återfukta sig själv och således skapa en god cirkel. Mitt val faller på Helping Hands från Lush, en mysig, gosig handkräm med naturliga ingredienser. Det tar en liten stund för den att sjunka in, men efter det ultimata testet; tvätta händerna efteråt, klarar den galant. Helping Hands går in i huden. Du hittar den hos din närmaste Lush-butik. Om dina händer har blivit riktigt torra, skrubba då händerna med din kroppsskrubb, eller gör en egen av olivolja och socker, smörj sedan in dem RIKLIGT med kräm, stoppa ned händerna i plasthandskar med vantar ovanpå och låt dem sitta så i några timmar.

3. Läpparna får vi inte glömma. Läpparna är otroligt utsatta för väder och vind och behöver återfuktas och skyddas kontinuerligt. Jag som ofta använder matta röda läppstift, måste ha fina läppar till varje pris. Skippa alla produkter som innehåller vaselin (petrolatum), använd med fördel naturliga produkter. Jag väljer Mayday Mayday från Ren. Det är en allroundkräm som fungerar på nagelbanden, torra armbågar, fnasiga nästippar, frussna öron och nariga läppar. Jag älskar den för dess naturliga ingredienser, dryghet och användbarhet. Den doftar ros, vilket kan störa en del, och ja, det kanske hade varit härligare med en kräm med koladoft och smak, men rosdoften och sammansättningen får mig att ta den på allvar. Det känns som en "riktig" kräm. En kräm att räkna med.
Pssst! Ett litet tips! Om du har blivit riktigt kall en dag, sjunk ned i ett bad med ditt favoritskum och häll i ungefär två matskedar barnolja i badvattnet. Återfuktning och värme på en och samma gång. Akta bara så att du inte ramlar när du kliver ur karet..

Kommentarer
Postat av: Sminkan

A-cremen är jag nästan lite sugen på att testa. Alla säger den är så bra.

2010-12-03 @ 20:37:37
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Fia

Sminkan! Gör det, den är så himla bra! Men testa ett gratisprov först, det gjorde jag. :)

2010-12-04 @ 11:28:19
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0