Sussie´s Saga -

Dita Sirocco

Hej!
Jag skäms verkligen. Jag har varit en hopplös bloggare hittills, men det har liksom inte funnits någon inspiration, eller tid. Solen och Elfriede Jelinek har varit prio ett ett tag nu.

Men igår kom inspirationen! Från en makeup-video från Mac, Gordon Espinet står för två fantastiska sminkningar, och jag föll som en fura för den punkigt lila. Här kan du se videon.

Jag har använt följande produkter:

Foundation: I.D  Bare Minerals Light
Concealer: MUS Cover all Mix-pennorna
Puder: The Balm Sexy Mama
Rouge/Shading: MUS Baileys & Mac Vibrant Grape

Primer: Urban Decay Primer Potion, Mac
Ögonskuggor: MUS Dita, Sirocco & White Mac Carbon, Två rosa ur min 120-palett
Kajal: MUS Black
Eyeliner: Face Sthlm Gel eyeliner black
Mascara: Isadora Vibrating mascara
Ögonbryn: Wet´n Wild Brow Essentials

 Läppglans: MUS Star Lips Casablanca & Lancôme Juicy Tubes Apple Shibuya



Jag började med att lägga min bas, primer och ögonbryn, sedan tog jag Dita, en underbar matt lila, med rosa undertoner och lade den över hela ögonlocket, en liten bit upp på globlinjen (tänk cut crease), lite inåt näsan och avsluta med ett V i yttre vrån, samt lägg den i inre ögonvrån och under ögat. Ta sedan en ljusare rosa och blenda ut skarpa kanter. Det ska se lite "risigt" ut, punk är inte perfektion. Lägg sedan en mörk lila, jag valde Sirocco, i globlinjen och i det yttre V:et, blenda, men inte för mycket. Eyeliner, och kajal innanför fransraden, och jag lade även kajalen i nedre, yttre ögonvrån, som sotades nedåt. Se videon för tydligare instruktion :). Mascara, och sedan shading och lite läppglans avslutade looken.

Jag fick tyvärr inte till någon bra närbild på ögonen, så ni får en bild från sidan istället. Och ja, jag hade precis färgat håret, och det sitter ju som bekant kvar lite färg. Hoppas det är borta snart, för jag åker på Rockweekend nu i veckan.


Kommentarer



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0