Sussie´s Saga -

Mina fransar

en väldigt söt fröken EmmaP är väldigt duktig på att kommentera att hon tycker mina fransar är så fina. Det är så roligt att höra! Så jag tänkte ägna ett inlägg åt dem!
Det blir ett ganska långt inlägg eftersom det är olika steg och jag vill gärna förklara grundligt så även dom som inte kan ett jota kan förstå.. :)

För det första.. Så får man dras med dom fransarna man är född med. Minns en gång på högskolan då en av mina klasskamrater blev utfrågad om vad hon använder för mascara, för alla ville ha hennes fransar, så där gudomligt långa och fylliga och vackra. En mascara bygger på det du redan har, sedan finns det självklart bättre och sämre mascaror! Men en människa med korta och glesa fransar kan inte med enbart hjälp av mascara få långa och fylliga fransar.

Men, tur för oss så finns det hjälpmedel! Det finns olika serum, franförlägningar, fransfärgning och sen beror det också på hur du tar hand om dina

Tvätten
Oftast är det bra å ha en separat makeupborttagning, som du med en pad tar bort smink + mascara. Och då gäller det skonsamma rörelser för ögat, inge gnugga bort det hejvilt. Du sliter på din hud och dina fransar när du gör det.
jag använder mig av marykays oljefira makeupremover som kostar 225 kr (skillnader kan uppkomma då vi är fristående och får egentligen ta vilka priser vi vill, men i webshopen som vi har tillgång till i intranätet för MK är priset 225:-)



Serum och treatment?
Jag önskar att jag hade provat på mer så jag kunde tala om vad som är bra och dåligt. Men jag får inga pressutskick eller reklam till mig. Och jag har inte råd att inhandla själv då jag är utan ersättning överhuvudtaget just nu. MEN vad jag har provat och kan tala varmt om är Makeupstores Treatment mascara.
Såhär skriver makeupstore själva om den:
"Treatment Mascara är som balsam till fransarna. Att vårda fransarna är mycket viktigt, då vi dagligen sliter på dem. Treatment Maskara ska alltid appliceras innan maskara för att skydda, mjuka upp och göra fransen mer följsam. Används med fördel även under natten. Innehåller ett flertal skyddande och vårdande ämnen. Panthenol ger även ökad volym."
deras treatment mascara går på 185:-

För ett år sedan.. började jag med marykay, så jag letade upp en bild innan det, i höstas började jag även använda treatment mascara. jag är dock dålig på att applicera innan natten, utan använder den bara innan jag lägger på mascara.



Här är en sminkning ifrån April 2009, innan jag började vara försiktig med min rengöring och använda treatment mascara. vad för mascara jag använder där vet jag inte riktigt.

 

Här är en sminkning för några dagar sedan. Jag tycker man ser en BETYDLIGT stor skillnad. Fransarna är mycket längre och fylligare!

 

Så, mascara då?
Det finns ju ett helt hav av mascaror där ute, och det gäller att hitta den som passar dig och dina behov. Har man korta fransar vill man kanske satsa på en förlängande mascara, och man långa men glesa vill man kanske heldre satsa på en mascara som ger volym.

En av dom bästa mascaror jag har provat är Marykays Ultimate mascara, den funkar bäst för mig. marykay´s produktbeskrivning är:

"Mary Kay Ultimate Mascara. Den extremt volymgivande produkten ger extra tjocka och täta ögonfransar med upp till fem gånger mer volym. Smart Wiper™ teknologin ger rätt mängd mascara till borsten vilket gör att du alltid får perfekt mängd varje gång du doppar borsten. Klump- och kladdfri. Snabbtorkande. Håller i upp till 12 timmar. Kan användas både av linsbärare och de med känsliga ögon. Finns i nyanserna svart och svart/brun."

Hållbarheten är underbart, den smular inte under dagen och håller sig på ett ungefär lika snygg från morgon till kväll. Priset ligger på 249:- men kom ihåg att priserna kan skilja sig. Sen gör vi ju olika paketlösningar som vi själv lägger pris på. ett ex är hudvården, där största paketet skulle gå på 3500 rakt av, men skulle någon köpa av mig skulle dom få det för 3000:- samt få en väska man inte kan köpa. alla gör på olika sätt!

 

jag hoppas någon fick ut något av detta iallafall! Och minns att bara för att en sak funkar för mig behöver den inte funka för dig.. alla måste hitta sin produkt, helt enkelt!


Kommentarer
Postat av: Tina (Beleza)

Även jag är otroligt avundsjuk på dina fransar men det finns nog inga medel i världen som skulle ge mig vad du har. Jag har lärt mig att leva med mina "kortisar".

2010-05-25 @ 20:30:22
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: bella

Vilket intressant inlägg! Och jättekul att se före/efter bild.

Otroligt stor skillnad.

Jag jobbar själv på Make Up Store och jag har aldrig provat treatment mascaran (ja det är sant!) men det är väldigt många som köper den och jag ska banne mig börja NU med den!

Kram bella

2010-05-25 @ 21:36:18
URL: http://bellamakeupartist.blogg.se/
Postat av: Christine

Mary Kays makeup remover ger näring åt fransarna så att de blir längre. Har änvänt den i lite mer än 1 år nu och jag ser tydlig skillnad.

Mascaran ska även den göra det samma, men den använder jag knappt då jag inte saminkar mig så ofta, så kan inte säga något om den, förutom att den är bra de gånger jag använder den :)

2010-05-26 @ 00:34:28
URL: http://echristineb.blogg.se/
Postat av: suss

Tina: Dina är absolut inte korta! Och ja.. man har ju vad man har.. men mina blev bra mkt bätte när ja börja sköta om dem :)



Bella: haha vad roligt! hoppas den hjälper dig som den har hjälpt mig!



Christine: ja den är bra :)

2010-05-26 @ 00:43:02
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Emma P

Dina fransar har verkligen genomgått en drastisk förbättring, de är verkligen skitsnygga nu! jag vill ha den mascaran och treatment mascaran. Fast först måste min ekonomi göra ett fett uppsving...

2010-05-27 @ 21:59:03
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: suss

emmaP: tack :D ja man ser ju verkligen en stor skillnad måste jag hålla med om! Satsa på Treatment först när du väl får ihop pengar till det! vet hur det är med ekonomisk knipa ^^

2010-05-27 @ 23:14:58
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0