Sussie´s Saga -

Perfect Beauty Marked

Idag bar jag en lila look, fredagen till ära. Lila är definitivt en av mina favoritfärger, jag känner mig sexig och lite farlig med lila ögonskugga, och det är definitivt en perfekt fest- och höstfärg. Perfect från MUS står i fokus, ett eyedust som släpptes i sommarkollektionen, otroligt vackert och snyggt. Men jag kände verkligen inte för lila i somras, men nu är den perfekt, min lilla Perfect. Överlag upplever jag en renässans för mina eyedusts; mitt användande av lösa skuggor sjönk drastiskt under några år, men nu tycker jag att det är superkul igen. Hade jag haft detta till fest hade jag definitivt pillat fast ett par lösögonfransar och eventuellt lagt lite mer glittrande higlighter på kindbenen, och tonat ned läpparna en aning.
Jag har använt följande produkter:
Foundation: Bare Minerals Light
Concealer: MUS Cover All Mix Pencils
Puder: Bare Minerals Mineral Veil
Rouge och shading: MUS Metal Cherry & Baileys
Highlighter kinder: MUS Wonder Powder Sahara
Primer: Too Faced Shadow Insurance & Face Felicity
Ögonskuggor: MUS M/S White, Satin, Flip, Moscow, Sirocco, Rouge Baileys & E/D Perfect, Mac Beauty Marked
Kajal: MUS Black & Mac Greasepaint Black
Eyeliner: MUS Cake eyeliner Black
Mascara: Isadora Vibrating Mascara
Bryn: Wet n´Wild Brow Essentials
Läppenna: MUS Natural
Läppstift: MUS Wobble
Läppglans: H&M Clear
Ha en fin fredagskväll!

Kommentarer
Postat av: Andrea

Nämen förvånande att ingen har kommenterat! Sjukt snygg sminkning. Jag älskar kombinationen av lila ögonskugga+ rosa rouge :) Jag gillar förresten din bas också, jämförde fotd då du hade mus foundation, och den här verkar vara precis som jag skulle vilja ha min! Ska spana in bare minerals nu bara för det :D

2010-10-20 @ 22:21:55
Postat av: Fia

Andrea! Tack så jättemycket! Ja, den kombinationen är riktigt härlig. Åh, vad roligt att du har granskat lite. Kan verkligen rekommendera bare Minerals! Kom ihåg att det finns att köpa billigare på nätet än i butik :)

2010-10-24 @ 12:42:12
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0