Sussie´s Saga -

Häxan Fia-Fia

Hej allihopa!
Nu tänkte jag försöka sätta igång lite smått, efter en tids ledighet. Tack till alla er som har tittat in titt som tätt.
Idag hade jag lovat min syster att dyka upp på min systerdotters barnkalas och spela en häxa som stulit barnens godis, vilket jag gjorde med glädje. I synnerhet eftersom jag fick tillfälle att ösa på med smink! Men jag ville inte riktigt göra en "vanlig" häxlook, och efter tidens senaste händelser var inspirationen låg, så jag bad Purity om lite hjälp, främst för att hon har gjort riktigt underbara temaveckor som har förbluffat mig otroligt mycket.
Hon röstade för tunna, skarpa ögonbryn, mycket shading, lila ögonskugga upp till brynet och vampiga läppar, vilket jag tog till fasta på. Dessutom lade jag till ett par ohyggligt dramatiska lösfrallor, och häxan var komplett. Egentligen hade jag ett par svart-lila-röda läppar, men efter diverse lekar och godis tog jag bort det snabbt efter kalasets slut.
Jag har använt följande produkter:
Foundation: MUS Matte Foundation Vanilla
Concealer: MUS Cover All Mix-pennorna
Puder: Isadora Loose Transparent Powder
Shading: MUS Rouge Baileys
Highlighter: MUS White & Satin
Primer: Too Faced Shadow Insurance
Ögonbryn: MUS Eyepencil Black och MAC eyeshadow Carbon
Ögonskuggor: MUS Dita, Moscow och MAC Blush Ombre Vibrant Grape
Kajal: MUS Eyepencil Black
Eyeliner: MUS Cake Eyeliner Black
Mascara: Max Factor False Lash Effect
Lösögonfransar: Ardell 115
Läppstift: MAC Kanga-Rouge
Läppglans: Lancôme Piha Black
Det var så himla skoj att få göra något extremt för en gångs skull, och bära det ute också. Själva genomförandet var inte särskilt krångligt, men om ni vill veta hur jag gjorde, så tveka inte att fråga. Jag har inte täckt över mina ögonbryn med något vax eller så, jag har aldrig gjort det förut och hade inte större lust att lära mig inför det här. När jag fotade smink var det två katter, synnerligen förvirrade av mattes förvridna utseende, men väldigt nyfikna på kameran, så jag bjuder på en bild med dem båda.
Nu ska jag tvätta bort sminket, vilket ska bli jätteskönt. Men jag bävar inför hur lång tid det kommer ta.
Ha en bra lördag, så hörs vi lite längre fram. :)

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Härligt att se dig igen! Vilken tjusig häxa! Lösfrallorna var underbara!

Katterna är verkligen superdupersöta! Vad fint tecknade de är!

2010-09-18 @ 19:56:50
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Fia

Sminkan! Tack! Det är kul att vara tillbaka. Lösisarna var verkligen pricken över i:t! Tack, ja de är supersöta och fina. Mina små konstverksälsklingar :)

2010-09-19 @ 17:41:42
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: badbomben

Wow, hittade hit först nu via Sminkan. Supersöta kissar och härlig häxlook! Kanga rouge är sen fint.

2010-10-10 @ 18:01:57
URL: http://badbomben.blogspot.com
Postat av: Fia

Badbomben! Välkommen och stanna gärna kvar :)! Tack så jättemycket! Katterna tackar också för komplimangen. Ja, jag älskar det läppstiftet, har faktiskt två ;).

2010-10-10 @ 21:58:37
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0