Sussie´s Saga -

Stiletto Lap Dance

Nu har jag provat Naked Eye Kit för första gången, och jag har fått ett riktigt bra intryck. Skuggorna är varierade i finish mellan satin, metallic, duokromt, skimmer och matt. Den är välkomponerad, väl genomtänkt och användbar för alla. Jag gjorde ett glamoröst, winged out öga, med eyeliner, countourade kinder och höstens stora trend, mörka, vampiga läppar.

Jag har använt följande produkter:
Primer Ansikte: Smashbox Photo Finish Primer
Foundation: MUS Matte Foundation Vanilla
Concealer: MUS Cover all mix-pennorna
Puder: The Balm Sexy Mama
Rouge: MUS Baileys och MAC Blush Ombre Vibrant Grape
Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials
Primer Ögon: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Too Faced Naked Eye Kit In the Buff, Pink Cheeks, Like A Virgin, Lap Dance, Stiletto
Kajal: MUS Black & Taupe
Eyeliner: MUS Cake Eyeliner Black
Mascara: Maybelline The falsies
Lösögonfransar: Ardell 117
Läppenna: MUS Russian Bourdeaux
Läppstift: MAC Hang Up
Den här bilden blev lite sned, för jag lutade huvudet en aning när jag fotade, men jag tyckte att det skulle vara kul för er att se hur sminket blev framifrån.
Skuggornas placering: Pink Cheeks i ögonvrån och halva ögonlocket, Lap Dance på yttre halvan. Like A Virgin i globlinjen och ut mot tinningen, in mot näsbenet och upp på brynbenet, samt under fransarna. Stiletto i yttre v:et och en aning under fransarna och In the Buff som highlight under brynet och blending.
Läppstiftet Hang Up köpte jag, om ni kommer ihåg, i våras med Spring Colour Forecast-kollektionen från Mac. Det kommer definitivt mer till användning nu än i våras, det är snyggare till. Jag gillar verkligen färgen, och det är så bra att det är transparent, för då kan man ändra färgen lite beroende på vilken läppenna man använder. Jag ska visa i ett annat inlägg. Men det kan bli lite flammigt och vallar sig ibland om jag inte är försiktig med appliceringen.
Hoppas ni alla har haft en underbar lördag i det höstruskiga vädret. Till er som ska ut och parta hälsar jag lycka till med smink och önskar en lurig kväll. Till er som ska stanna hemma och mysa, ha en supertrevlig kväll. Att jag sitter vid barskåpet är bara en tillfällighet, det var bäst ljus där. Jag lovar, jag behöver inte mörka, jag ska vara hemma ikväll. Synd på det fina sminket bara. Äsch! Nu blir det kanelbullar och chai-te med svärmor. Vi hörs imorgon! Ta hand om er!

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Otroligt snygg makeup och du är ju så snygg! Jag blir avundsjuk...

2010-09-25 @ 21:04:22
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Emma P

Väldigt fin sminkning! Schysst balans mellan läppar och mun och vad galet snygga fransarna var!

2010-09-26 @ 12:17:00
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Fia

Sminkan! Tack så jättemycket! Du är så snäll!



Emma P! Tack så mycket! Ja, fransarna är riktigt snygga! :)

2010-09-26 @ 16:54:54
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: suss

hej å hå här händer det ju grejjer! Fan va snyggt fia! avis jaaaa! :p

2010-10-04 @ 16:44:08
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Fia

Suss! Full Tupp baby! Tack! Inte vara avis, var med och lek istället! :D

2010-10-10 @ 21:59:45
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0