Sussie´s Saga -

Yttre attribut

Känns bara som om detta behöver skrivas.

Jag tror inte att folk inte tycker om mig pågrund av att jag är tjock och ful. Så ytliga tror jag faktiskt inte mina medmänniskor är. Helt enkelt. Därimot så har det ju å göra med mitt självförtroende att göra.
Så om meningen slinker ut, att jag är så jävla tjock och ful, så har det inte med vad ANDRA människor tycker och tänker, utan det är mina tankar.

Simple as that.

Och det har aldrig och det är inte synd om mig pågrund av att jag valde att backa lite ur en vänskap. Som jag sagt förut var det ett medvetet val, och just då såg jag ingen annan utväg, och detta på grund av att just då var jag otroligt långt nere i min depression och orkade inte riktigt "lösa" saker just då. det var och är ingen martyr grejj, utan någonting jag kände just då behövdes.
Och jag vill också påpeka att jag i och med detta val, inte tvingade min vän att välja mellan mig eller dom andra. Utan därimot tvärtom. Det blev ju konstanta val hela tiden och krångel med när vi skulle träffas mm.. (detta då pga att jag inte orkade ta itu med saker och ting)

Så. Här har ni det på svart eller vitt, utan krusiduller och konstiga meningar. När vi har det utrett så kanske vi alla kan gå vidare i våra liv?


Och detta är inte för att provocera, väcka misstanke eller någonting. Det här är bara sanningen rakt ut, för jag kändes att det behövs nog skrivas. Helt enkelt. så snälla gör inte det här till någonting det inte är.

i övrigt har jag besökt älskade frugan idag, och ett snabbt visit med hundarna pga tidsbrist. Men det är så härligt att hon är i gävle och har nära till släkt och vänner.
sen har jag varit på julmys med lite chi-folk. 10 hundar blev vi, väldigt mysigt. Sagas mamma var också med, alltid roligt att träffa henne. Och signe var drygare än saga kan ja tala om, det trodde jag inte. Men då vet vi det. :p

Ska se på ghost whisperer, om jag orkar rent psyksikt. Faktiskt, läs inte mer om ni följer serien via sverige!






melindas man dog den sista minuten i förra avsnittet, det är ju (för mig) alltid tokjobbigt när en rollkaraktär dör i en serie man följer. Det känns faktiskt som om man mister någon man känner. Och iochmed att min morfar dog för några dagar sedan så blir det ju tusen ggr jobbigare, men å andra sidan är jag väääldigt nyfis..

Nu ska jag sluta ordbajsa! (internet har varit nere så jag har inte kunnat blogga :P)
Love you!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ärlighet varar längst! bra gjort suss! i am roting for you!

2008-12-14 @ 20:58:46
Postat av: Anonym

tänk om alla kunde vara lite mer som dig då skulle nog världen vara en bättre plats

2008-12-15 @ 23:54:35
Postat av: Suss

men iih rodna!

2008-12-16 @ 00:11:40
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0