Sussie´s Saga -

Måndag..

blää.. Jag ska åka å jobba snart, och jag har verkligen ingen jävla lust med det alls! FYFAN!
Peter ringde å väckte mig imorse och sekunden efter jag tackat ja till att jobba så ångrade jag mig. Aja.. får tänka på pengarna iaf..
Ska jobba imorgon också.. fast då ska jag sitta på gifen. det är ju soft, förutom att ja inte har någon bra bok eftersom allt jag äger ligger i lådor nu.. typ..

aja.. ointressant fakta, under 7h arbete igår (jobbade 8h. räknat bort 30 min på gif och 30 min rast)
så tog jag 6300 steg. Då sitter man i läsbåset ungefär med en timmes mellanrum och läser i cirka 20-30 minuter beroende på spel. det ger alltså 4,5h i effektiv tid på golvet.
Så summa av kardemumma :
6300 steg på 4,5h. Det är jävligt bra ändå. och ändå är jag tjock. haha.

Tänkte skriva upp hur många steg jag tar för varje skift. Utan denna förvirrande uträkning :P

Nu måste jag röra på mig.. 17.15-22.30 ikväll. skjut mig!

Kommentarer
Postat av: Carro

En vanlig vuxen människa ska gå minst 10.000 steg på en hel dag. Men det räcker ju inte med att man går massor med steg, man måste till exempel äta rätt också.

Och skulle du vilja gå ner i vikt så tror jag du skulle kunna det, men som sagt räcker det ju inte att gå.. Jag tror du först och främst måste sluta dricka alkohol - iaf inte dricka ofta. (Du måste hålla med om att det blir lite väl ofta ibland.) Fortsätta gå, äta rätt (utan undantag (som ett maxmål eller efterrätt - som belöning.)), och fortsätta gymma då & då.



Hoppas du inte tar den här kommentaren på fel sätt, för jag vill bara peppa dig. och jag vet att det kan vara SKITPISS-SVÅRT vissa dagar med att ta sig till gymmet, hålla sig ifrån

snabbmaten/bullen/mackan (whatever) till kaffet på fiket om man är på stan och lite småhungrig.. Och vänta tills man kommer hem istället.



Men du är Sussie - min fru. Och jag vet att du klarar det - bara du verkligen har viljan och är villig och köra på.



Du kan bara du vill - och har rätt inställning till det! :)

Älskar dig hjärtat, glöm det aldrig!

2008-11-26 @ 16:42:25
URL: http://carro11.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0