Sussie´s Saga -

Brunt i pure lux / primer test

Här kommer då dagen, hann med den men hann inte med ett inlägg.. och imorgon tror jag inte det blir något alls.. utgång ikväll å börjar jobba halv tio imorgon :P Men vi får se!


Fortsätter alltså mitt primer test, på höger öga cover all mix och vänster shadow insurance, idag blev det mineraler ifrån Pure lux.
Började med att lägga sirrico från mus i bloglinjen väldigt svagt för att få mera djup i sminkningen, sedan lade jag chocolat på hela rörliga ögonlocket, och i globlinjen chocolat grapes, dom två är nästan identiska, förutom att grapes drar mer åt det lila håller och chocolat åt det bruna. det lila kom dock fram väldigt dåligt i denna sminkning, tråkigt. Men inte så mycket att göra åt.


Under ögat ligger även chocolat grapes, men det fick inte stanna länge för mitt vänstra öga började rinna som bara den.. sånt som händer. eyelinern är som vanligt gel eyeliner från mad, ska beställa några fler på fredag! wiii! :) På den 24k glittereyeliner från MUS. Mascaran är mary kay.


Om jag ska ut och hinner göra´t ikväll blir een uppdatering på denna sminkning.. tänkte mörka ned den och lägga på lite mer guld :)


Nu till primer testet
Idag märktes det knappt någon skillnad alls på dessa två, kanske tom att shadow insurance från too faced höll måttet lite bättre! bilderna är tagna, precis som igår, direkt när jag kom hem efter att ha jobbat halv nio till 5..


Här ligger skuggorna på en grund av too faced shadow unsurance. Det har hållit sig rätt bra och det har inte blivit någon creasing alls!



Är ligger färgerna på en grund av cover all mix, lite creasing har uppstått, och är lite utsuddat.. men det kan lika gärna jag har råkat gjort :P Men tycker helt klart att färgerna höll intensiviteten bättre på förra bilden, alltså too faced shadow insurance..


Slutsatsen är väll då att too faced shadow insurance är bäst när man jobbar med mineraler
Cover all mix är bäst när man jobbar med pressade skuggor, som tex MUS´s microshadow´s.

Hoppas någon hade nytta av testet, det hade iaf jag :P

Kommentarer
Postat av: Inthemake

Nää, det var verkligen en marginell skillnad här ;)

2009-04-23 @ 13:39:36
URL: http://inthemake.se



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0