Sussie´s Saga -

Höst samt primer test!

Är ju precis inte vad man har i tankarna just nu.. vååår och soool och myyys
men det blev ändå en sminkning i höstfärger.. läste någonstans att oranget å brunt skulle vara snyggt till ljusa ögon.. så så fick det bli idag!

Allt är ifrån mus..








började med att lägga white på hela ögonlocket. sedan ligger goal från innervrån suddad utåt.. den är svaaagt svaaagt gul så den syns knappt. den ligger mer för effektens skull. sedan pillade jag på lite tejp och la matta kakow i globlinjen, samt i v:et längst ut på ögat och suddade innåt och uppåt. Emellan dessa färger ligger mock orange, sen gick jag över med kakow igen för det oranga tog upp lite mkt.
sen gjorde jag faktiskt ett ögonprimers test idag. cover all mix (mus) VS Shadow insurance (too faced)
Vänster öga har too faced och höger har cover all.. å trött nog som jag var imorrse tog jag inte bild på högra.. haha. men det såg typ lika ut.


Första spontana reaktionen var att det var mycket lättare att blenda på cover all mix, då det är en hårdare formula.. kanske jag skulle väntat längre med shadow insurance och låta den torka men jag tyckte jag väntade ett tag.

Och nu när jag har jobbat från halv nio till 5 så ser min ögon ut såhär. tycker själv att cover all är snyggare, men det har blivit lite creasing, vilket det inte har blivit på too faced, men den ser därimot mer rörlig ut..

Här har ni sminkning på too faced



Ser minst sagt väldigt flammig ut, men inge creasing som sagt
när jag glor lite närmare så jo, yyyyttepyyytte lite, men knappt märkbart!


och cover all mix:



Betydligt jämnare och finare, men ni ser dom två vita linjerna  på ögonskuggan?
Så ja.. min slutsats är att cover all mix vinner. Dom två linjerna kan jag leva med för tycker helheten på sminkning höll sig finare! jag kommer hålla kvar vid min cover all mix.

imorgon testar jag samma sak fast med mineraler! (om jag hinner.. börjar jobba halv nio..)


Nu ska jag åka och planera något som jag nästan höll på att skriva här.. men det är hemligt för en viss person.. så. haha. det var nära ögat. Sen ikväll äre bio för hela slanten! Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Tina

Toksnyggt verkligen! Älskar "tejpeffekten" och de jordnära färgerna var jättefina till dina ögon. :0)

2009-04-21 @ 18:54:47
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: Johanna

haft en bra helg? :)

2009-04-21 @ 20:24:12
URL: http://jiohanna.blogg.se/
Postat av: Suss

Tina: Ja dom hade rätt! färgerna var väldigt bra för ljusa ögon :) och cut & crease är ju så snyggt :)



Johanna: Jaorå.. jobbade hela helgen :P

2009-04-21 @ 23:23:07
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: ingegerd

snyggt!passade till blå ögon!!

2009-04-22 @ 08:27:24
URL: http://nicecandylife.blogg.se/
Postat av: Inthemake

Ohh men det är ju så svårt, den ena är ju bra på ett sätt & den andra på ett annat..:\

2009-04-23 @ 13:37:37
URL: http://inthemake.se



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0