Sussie´s Saga -

Blake Livley

det var någon på bdb som skrev och frågade om jag inte kan göra en tolkning av hennes smink.. Och idag passade det bra för senare idag ska jag hem till en vän å träffa hennes bäbis! <3 och den kan man ju inte skrämma med en massa olika färger :P

Här har ni en bild på Blake



Som ni ser så har hon ganska naturligt smink, dock mycket highlighter och rosiga kinder
jag har använt mig av sati och khaki gold från MUS samt deras kajalpenna och en mascara från mary kay
På kinderna använde jag mig av mina rougepalett



Jag började med att lägga satin över hela ögonlocket samt under ögat.
Sedan la jag khaki gold i ett tunt streck i globlinjen och suddade både uppåt och nedåt.
man får vara försiktig så man inte får för mycket färg i strecket, heldre för lite än för mycket. det är lätt att korrigera med lite mer färg på penseln



Highlightern syns inte så bra på bilderna men ni som är vana med MUS produkter vet att satin är en väldigt färgstark highlighter (som jag älskar för den delen..)



mina ögonfransar ville inte alls idag och jag hade inte riktigt tid till att fixa till det.

och här har vi hela fadderullan



Inte ofta man ser mig på bild i uppsatt hår då jag tycker att jag ser ut som en fotboll. Har uppsatt oftast hela dagarna men på bilder tycker jag inte om det :p men jag orkade inte släppa ned håret och fixa till det för denna bild.

Hoppas läsaren som ville ha detta blev nöjd och att alla ni andra också tycker om den!

nu ska jag göra mig iordning för å åka till vännen min. MIA! så jag har saknat henne!
Byebye <3

Kommentarer
Postat av: Playbeauty

Tack så jätte mkt, det blev jätte bra! :)

2009-02-17 @ 14:29:25
Postat av: Emma P

Snyggt! jag är övertygad om att bebisen och mamma uppskattade det mkt! Blake är hmla fin, men precis som alla andra, eller i alla fall de flesta skådisar, så är ju hennes smink rätt neutralt=svårtolkat. du lyckas bra iaf!

2009-02-18 @ 10:12:26
URL: http://sminkan.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0