Sussie´s Saga -

Favoritprodukter från MUS

Eftersom den största delen av mitt sminklager består av MUS
så tänkte jag helt enkelt tipsa er om mina absoluta favoriter och som jag måste köpa nytt av hela tiden för jag använder det till så mycket!


Cover all mix, 265:-

           
För ljushyade                     för mörkhyade


Cover all mix använder jag varje dag. Har inte hittat en produkt som täcker "fel" i huden bättre än denna faktiskt.
Konsistensen är krämig och jag applicerar med fingrarna, men det går även med pensel.

Den gula färgen använder man för att täcka röda partier i ansiktet
den röda färgen används för att täcka blåa partier, exempelvis runt ögon och mun
den "vita" kan användas för att förstärka dom ovanstående
eller som primer på ögonlocket för att få skuggan att sitta bättre

jag tycker primern är underbar och på mig håller sminket hela dagen.
Sminkar jag inte av mig innan jag går och lägger mig (FYFY) ser jag likadan ut på morgonen
(om man inte gnussar sig i sömnen då såklart :P)

Priset kan för vissa kännad högt
men jag använder den som sagt ofta och behöver väldigt sällan köpa ny!
så den är helt klart prisvärd!


(färgerna finns även att köpa i separata burkar, men jag tycker detta konceptet är bättre!)



Muffin - Microshadow 130:-




En ögonskugga som jag tycker är strålande vacker.
Använder den som highlighter till vardags då jag tycker den ger ett underbart litet skimmer
inte för stark, som satin(nästa produkt) utan funkar till vardags
sen använder jag den självklart som ögonskugga ibland också, till andra ljusa färger

Satin - Microshadow 130:-



Satin är också en ögonskugga jag gillar
använder även den som highlighter men till festsminkningar, av ovanstående skäl

Crystal - eyedust 130:-




en lös skugga i silverfärg, funkar att använda bara den, eller ha på lite löst över en sminkning för att parta till den
eller använda med andra skuggor såklart! ger ett väldigt vackert sken, uppblött blir den väldigt intensiv!


24 K - Eyedust 130:-


Som det låter, samma som ovan fast i guld. tycker den är otroligt vacker!


Sen är såklart alla deras skuggor fina i mitt tycke, men detta är alltså utvalda produkter av mig!
Hoppas ni tycker om inlägget!



Kommentarer
Postat av: tessan

Cover all mix är helt underbar <3 och priset är inte dumt eller då den håller i evigheter :)Fin blogg du har

2009-01-27 @ 23:38:12
URL: http://www.makeupforlife.devote.se
Postat av: Elin W

Håller verkligen med dig om Cover All Mix. Den är helt underbar, jag vill inte använda något annat nu. :)

2009-01-28 @ 16:00:43
URL: http://tomoholic.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag fattar inte varför jag inte äger satin? :S Men i jämförelse mellan muffin, satin och white, hur skiljer de sig åt? Muffin skimmrar ju duktigt, men ändå subtilt och white är ju bara matt vit.

Cover all mix är kanon! Jag som tenderar att bli röd i ansiktet ibland och när jag hemskt gärna vill undvika det brukar jag blanda den vita och gula och täcka större områden, typ hela kinderna, och sedan lägga foundation och puder noga så jag inte ser ut som en kaka. ;) Inte kanon för huden, men det sker ju inte varje dag heller ;)

2009-01-29 @ 12:37:09
Postat av: Suss

fia: äger faktiskt inte white.. :p

men skillnaden mellan muffin och satin är ju stoor.. muffin ger som du säger ett skimmer medan satin faktiskt blir en "färg" om vi ska kalla det så!

borde nog faktiskt köpa in white då jag är sugen på att blanda in vitt i några sminkningar, men suss har shoppat klart för denna månad sa kontot!

Brände 500 ida. mwaha. Fy på mig..



Spanade in shinmmering bell, men tyckte det rosa skimmret var obetydlesefull och bara syntes under direkt ljussken så jag skippade faktiskt den. iaf så länge min ekonomi ser ut såhär.. :p

2009-01-29 @ 21:07:18
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Fia

Men det lät banne mig intressant. Ska spana ännu mer på klubbkvällen, (då man har 20% rabatt om man är medlem ;)), den 26 februari.

Men jag med! Jävla cherry culture. Jag hörde 20 % rabatt på allt, men så fort jag hör rabatt, shoppar jag för dubbelt så mycket, för: "Det är ju sååå mycket billigare". Förrädiska klickfinger.

Jag förstår precis vad du menar. Lampsken är farliga. Ska prova lägga den med fuktad pensel, då kanske glittret rockar mer.

2009-01-29 @ 23:44:01
Postat av: Han&Hon

åh satin & crystal är 2 favoriter hos mig med..älskar att lägga crystal över satin, riktigt glittrigt resultat!

2009-02-03 @ 10:16:15
URL: http://hanohon.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0