Sussie´s Saga -

Humid

I lördags när jag åkte hem till familjen med P och katterna hade pappa en liten överraskning till mig. Han hade shoppat på MAC i Göteborg och bland annat var skuggan Humid med. Jag älskar gröna skuggor, och man kan verkligen inte ha för många. Han hade även köpt två penslar # 239 och # 168. Hur jag har klarat mig utan 239 i alla dessa år är en stor gåta, och jag tänker svära vid den så länge jag inte hittar en bättre! Dessutom köpte han även Shadestick Sharkskin. Gullis-Pappa.



Så självklart använde jag Humid idag, i en snabb sotning.
Produkter jag använde:
Primer: UDPP och Cover All Mix
Skuggor: Satin M/s från MUS, Humid och Warm Suede från Mac
Kajal: Black från MUS
Eyeliner: Gel eyeliner Black från MUS
Mascara: False lash effect från Max Factor
Ögonbryn: Tri Brow Color från Mus

Jag började med UDPP, Primer Potion från Urban Decay över hela ögonlocket, och under ögat lägger jag en blandning av den orange/rosa och den beigea nyansen på påsarna under ögonen upp till franslinjen ;). Sedan greppas Satin, en vit skugga, med frostigt skimmer, och lägger den i inre ögonvrån, över locket och under brynet. Kajalpennan suddas in mellan fransarna. Denna linje behöver inte göras perfekt i och med att den ändå suddas, och sedan appliceras Humid  ovanpå, så ojämnt och flammigt är inga problem, så länge det är svärtat kring fransarna, för att undvika glapp. Så Humid, nya sötkompis, pressades fast med # 239, och vad snabbt det gick att bygga upp en snygg färg. Och inte ett enda nedfall av skugga på kinden eller under ögat. Därefter blendade jag med en stor blending brush från MUS (som inte är en favorit, stickig och usch), med en ljusare grön, Warm Suede, för att slippa hårda övergångar mellan highlighter och sotning. Missförstå mig inte, jag gillar också hårda övergångar, men solljus och arbetsplatsers hårda ljus är inte så förlåtande, så på jobbet håller jag mig till mjuka övergångar mellan skuggorna. :)



Sedan lade jag även Humid längs undre fransraden, en linje eyeliner, mascara och sen var jag klar!

Jag måste även ge er en liten teaser. På lördag är det inte omöjligt att jag visar upp hela ansiktet.

Puss på er!
/ Fia

Kommentarer
Postat av: Emma P

Vilken underbar pappa du har! Humid ser finfin ut och både den och 239 står på min önskelista, så jag är avis:)

2009-07-21 @ 19:41:10
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Verkligen en snäll pappa! Jag skulle bli superförvånad om min far fick för sig att bidra till min sminksamling... Vilken tur du har, alltså!

2009-07-22 @ 10:29:01
Postat av: Fia

Emma P! Ja, han är bäst. Jag tycker absolut att du ska skaffa båda två, i synnerhet 239 :). Jag vill ha minst två till :)



Sminkan! Ja, det är han. Hehe, han fick ju lite hjälp på traven med vad han skulle köpa. Han tyckte även efter inköpet att det var den lättaste tusenlapp han någonsin burit, efter faktiska tusenlappar. :)

2009-07-22 @ 12:30:29
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0