Sussie´s Saga -

Slow Jam

Fia är tillbaka! Denna veckan började jag på mitt sommarjobb och blev helt överväldigad av att gå från distanspluggande till att jobba heltid. Nåväl, jag trivs massor och jag hinner måla naglarna på jobbet. ;)
Denna helgen har jag sportat Slow Jam från Color Clubs Dance To The Musiqe-kollektionen. Slow Jam är en otroligt mångfacetterad färg, med en röd bas, och varirerar från en djup brunröd färg med ett subtilt guldglimmer i elektriskt ljus, till en kall, stark vampy-red färg, helt utan skimmer i skugga eller moln.

Denna bild är tagen med blixt, fast utan att taklampan är tänd. Vet inte varför, men sådär ser Slow Jam ut när det är molnigt.

Hur denna färg ser ut i solljus har jag absolut ingen aning om, då jag inte sett en enda solstråle sen jag vet inte när. Men min reaktion när jag applicerade lacket var att jag verkligen blev förbannad på mig själv för att jag inte har använt det. Jag tycker verkligen om det här lacket. Det är nog inget topp 10, men den listan är hemskt svår att ta sig in på. På bilderna har jag ett lager underlack, två lager Slow Jam och ett lager Fast Forward Top Coat från China Glaze. Slow Jams torktid kan jag absolut inte klaga på, jag tog lite FFTC för att jag skulle krypa till kojs och ville inte riskera att förstöra manikyren. Hållbarheten är inte kanonbra, lite kantnötning har det allt lyckats få, men mest på grund av dagens göromål.


Denna bild är tagen i elektrisk ljus, utan blixt. Jag kan inte uppenbara det egentliga skimret som gömmer sig inuti Slow Jam, men det är superfint. En möjlig look-a-like till denna kan vara Tweed från Mavala, men jag är inte stupsäker på det.
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Suss

Verkar vara ett härligt lack!

2009-06-15 @ 00:35:20
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Helt underbart. Men idag är det dags att byta! ;P

2009-06-16 @ 18:35:20



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0