Sussie´s Saga -

Tips & trix..

Dags för lite tips, var ju längesedan!



Smörj er inte under/på ögonen med vanlig loution!

oavsett vad ni kör med så rekommenderar jag alla att köpa fukt som är avsedd för ögonen.
Varför? jo för att vanlig fukt är för starkt för den sköra huden och kan göra att man blir mörkare under ögonen!
man ska heller inte smörja det rörliga ögonlocket (förutom vid behov, mina blir torra på vintern)
rörliga ögonlocket återfuktar sig själv, smörjer man blir det bara otroligt fet hy just där
och sminkar man sig så märker man av fet hy ganska väl :)

Hoppas ni tycker om dagens :) nu ska jag se nån serie sen hopp i säng! längtar till imorgon då jag äntligen ska klippa mig å färga håret.. har inte varit till frisören på ett paaaar månader :P

Kommentarer
Postat av: Joolie

Bra tips! :)

2009-03-02 @ 15:16:05
URL: http://petitejoolie.blogspot.com
Postat av: Alice

bra tips! jag har en fråga till dig, som jag skulle bli glad om jag fick svar på:) efter en dag lägger sig ögonskuggan i vecken på ögonlocket. jag använder en primer från MUS, men kan det vara så att den helt enkelt har blivit gammal bara? för jag fick den när jag inte sminkade mig särsklit mycket. ett till problem jag har är att färgerna inte blir så klara, är det att jag har dåliga penslar eller är jag helt enkelt för mesig? skulle verkligen uppskatta om jag fick svar, tack för all inspiration du ger:)

2009-03-25 @ 22:29:22



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0