Sussie´s Saga -

Dagen efter...

God kväll sötnosar. Hoppas att ni har haft en spännande helg med lyckade sminkningar att vara stolta över. Själv sportade jag mina Hotties med ett par röda läppar och ett försök till fantastisk hy. Kvällen spenderades i en park i Gävle med kubb och rosé, och avslutades relativt tidigt. Men trots att jag kom i säng i tid, druckit mer vatten än en späckhuggare och rengjort och smörjt huden, kändes det som att den behövde något extra. Jag rekommenderar starkt Apivitas ansiktsmask Orange, med syftet att skänka ny vitalitet och lyster till din hy. Ibland känns det verkligen som att jag känner hur kroppen förbränner alkoholen och särskilt i ansiktet, men den här masken är så svalkande och uppfriskande att allt obehag lindras. Den innehåller små, små exfolierande korn, men jag brukar alltid skrubba ansiktet innan jag lägger en ansiktsmask, för att den verkligen ska nå på djupet.

Rengör ansiktet, följ efter med en ansiktsskrubb och stryk på ett tunt lager av ansiktsmasken, undvik ögonen och läpparna. Låt verka i 10-15 minuter och skölj sedan av med ljummet vatten och avsluta med iskallt vatten för att verkligen vakna till. Smörj och sen är det klart!
Apivita har många olika ansiktsmasker och finns bland annat att köpa på Åhléns för 35 kronor och smink.nu för 29 kronor. De finns en mask för de flesta syften och hittills har jag testat ovan diskuterade, Argile, med lera som ska vara djuprengörande och Whitening för regenerering och utjämnande av hudtonen. Dessutom räcker påsarna till minst tre appliceringar var, vilket är kanonbra och ekonomiskt. Nästa gång ska jag prova Pink Clay, som också ska vara rengörande, men vad skoj med något rosa för omväxlingens skull! Har ni någonsin provat den?

Kommentarer
Postat av: Emma P

Har inte provat ngn av apivitas masker, men denna låter väldigt bra...

2009-05-18 @ 10:04:01
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Z A N D R E A ´S . ♥ v ä r l d ♥

Inte provat den men ska nog göra :D

2009-05-18 @ 10:04:08
URL: http://zandrea.blogg.se/
Postat av: Fia

Emma P! Gör det! Du kommer inte att ångra dig. :)



Zandrea! Go for it! :D

2009-05-20 @ 18:13:04
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0