Sussie´s Saga -

Cool

Hej på er igen!
Jag har aldrig dött, men däremot all min vilja att göra något annat än att ligga i soffan, käka ostbollar och knarka Buffy - The vampire slayer. Kul serie, det där. Förmodligen bland världens bästa.
Men det är ju smink vi ska snacka om, och idag har jag kört en blå look, med lite glitter. Blått är ju fantastiskt smickrande till bruna ögon (men så klart skitsnyggt till alla ögonfärger), och jag fick till och med en komplimang av en expedit på H&M. De brukar knappt säga vad man ska betala, så det var riktigt roligt!
Jag har använt följande:

Primer: UDPP och Face Felicity
Ögonskuggor: Satin M/S, Baileys Rouge, Cool - alla från MUS, Deep Truth och den svarta delen av Hot contrast - från MAC
Kajal och eyeliner: Black och Gel eyeliner Black - båda från MUS
Mascara: False lash effect från Max Factor
Glitter: Taurus från MUS
Ögonbryn: Tri Brow Color från MUS


Jag började med att lägga Urban Decays Primer Potion över hela locket upp till brynet. Därfter lade jag Satin, en vitskimrande skugga, med en stor fluffig borste under brynet som highlighter. Därefter tog jag Baileys, en ljust ljust brun skugga, som jag suddade ihop med Satin. Detta gör jag för att underlätta blendningen, som skulle utföras senare. Sedan tog jag Felicity, som är en svart-grå kräm highlighter från Face. Samma princip som Dignity, men svart och massa silverskimmer. Jag impulsköpte den, och visste inte riktigt vad jag skulle med den till, men nu har jag funnit dess syfte. Jag applicerar denna tunt med en syntetpensel, över hela locket och en liten bit upp på brynbenet. Denna lilla godbit är alldeles underbar att applicera mörkare pigment på, för att man behöver inte bygga färg i all evighet för att uppnå intensitet.

Efter det högg jag Deep Truth och suddade in den i globjlinjen, och en svart skugga närmast locket. Därefter suddade jag in en svart kajal mellan fransarna och ramade in ögat, även innanför fransraden för intensitet, och för att undvika att ta fram det röda i mina ögon, som gärna dyker upp när jag använder färgstarka skuggor. Sedan tog jag Cool, en fantastiskt vacker blå eyedust från Make Up Store, och pressade fast denna över det svarta och blåa jag hade grundat med. Cool är lite tunn, så jag föredrar att ha något under den.
Sedan ramade jag in ögat med en gel eyeliner, och tog lite Cool och blandade den med Mixing Liquid från MUS, för att göra en flytande, vattenfast eyeliner och drog en linje under ögat.
Efter att den hade torkat till en underbar metallicblå linje, fick jag för mig att jag verkligen behövde glitter. Ni vet hur det är; Det ser fantastisk ut, men glitter kommer ta makeupen till nya höjder. Inte för att det blev sämre, men det hade gått lika bra utan. Sagt och gjort, jag fäste glitter med Mixing Liquid under nedre fransraden, öste på med mascara. Matchade med rosig rouge och bäriga läppar.


Jag har även en swatch på glittret Taurus, för att försöka fånga det färgsprakande skimret, men glitter är superknixigt att fånga.

Ledsen för vinkeln, ni får även bevittna min sminkt-shirt och krukorna i fönstret ;).
Hoppas ni får en fantastisk fredagskväll
Kram / Er Fia


Kommentarer
Postat av: *Tina Svarar*

Jäklar vilken läcker färg. Superkaxig! :)

2009-09-11 @ 21:42:37
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: Tessan

Åh shit va vackert

2009-09-11 @ 23:39:34
URL: http://tessansmode.bubbleroom.se/
Postat av: haboubaa

Jättefint :D

2009-09-12 @ 13:47:54
URL: http://haboubaa.blogg.se/
Postat av: Suss

ååh äntligen är en fia tillbaka! Och vilken otrolig färg!! att jag inte äger den är en skam! mer fia vill vi se! :D

2009-09-13 @ 01:44:29
Postat av: Fia

Tina! Ja, den skäms verkligen inte! :D



Tessans! Tack, vad glad jag blir!



Haboubaa! Tack!



Suss! Jäjj! Mer kommer det! Spring till MUS genast och köp! Den är underbar! :D

2009-09-13 @ 12:44:42
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Sminkan

otroligt läckert! Vilken underbar färg!

2009-09-13 @ 16:29:25
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Emma P

Fan vad snyggt Fia, vilken otrolig comeback!

2009-09-13 @ 22:14:44
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Fia

Sminkan! Ja, jag älskar den! Borde använda den oftare. Det var faktiskt tack vare dig jag blev supersugen på blått :D



Emma P! Men tack, sweetie! Nu ska jag göra mitt yttersta för att inte behöva göra en comeback! :D

2009-09-13 @ 23:00:01
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: tilda

vilken fin blogg du har! :)

2010-08-27 @ 22:39:13
URL: http://matildaasp.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0