Sussie´s Saga -

Dagens skolsminkning

IDag var första dagen jag bar smink till högskolan, vet inte riktigt varför men jag har inte kännt för å komma dit i smink faktiskt. Men tyckte att det var på tiden nu!
TYVÄRR så visar INTE bilden hur vacker Pigmentet Sienna är! Det är röd-kopprigt och glimmar maaaassor. Är också ljusare än vad bilden visar! Tråkigt tråkigt.. men ni får helt enkelt använda er av eran fantasi! :D




Började först att lägga tribworcolour i globlinjen, centrert på kanten av mitt öga för å få fram en liten mörkare färg i dom områdena, sen bara över med sienna och klappar och klart! :) (ville vara smipel till skolan å allt..)



Och återigen, är absolut inte lika vackert som i verkligheten! (färgen alltså :P)



Helhets bild av dagens :) Gjorde också även en utbakad fläta i hela håret för första gången i mitt liv.. var så less på håret som hängde å dängde överallt.. Långt ifrån perfekt men ganska praktiskt när man har olika längder i håret som jag, och vill få upp alltihopa! :D



Nu ska jag plugga för hela slanten.. Puss på er

Kommentarer
Postat av: Emma P

Kalasfin sminkning! Väldigt vackra färger, och om dem som du säger är ännu snyggare i verkligheten så måste de vara ljuvliga;) Fin fläta med, jag är lite svag för utbakade flätor, mkt finare än inbakade i mina ögon...

2009-09-04 @ 11:56:11
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Suss

EmmaP: Tack :D Ja utbakade flätor drar ögonen till sig mycket mer än inbakade, blir sån fin effekt av dom tycker jag :)

2009-09-04 @ 12:14:55
Postat av: N O E S C A P E

snygg blogg ;)

2009-09-05 @ 17:22:06
URL: http://noescape.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Fantastiskt vacker ögonskugga! Du är vacker hel och hållen, så klart!

2009-09-05 @ 22:22:10
URL: http://sminkan.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0