Sussie´s Saga -

Fredagens lilla gröna

Hej sminkvänner!
Har inte varit hemma typ i helgen så jag har inte haft möjlighet att slänga upp denna.. är kattvakt åt mina föräldrar och har koncentrerat mig på plugg, så nu tänkte jag att jag lär få upp den här nu! :)



Som det ser ut så är den en rätt simpel sminkning. Men jag måste berätta om en sak jag upptäckte! nu ser ju inte 24k så fin ut på bilden, fläckig å så, men det var den inte, men alla ni som hjar försökt fota glittrande smink vet ju hur det blir. Aja. till saken.
Jag har alltid haft problem med att fästa sådana lösa skuggor som 24k, faller av väldigt lätt. Provat med vatten å mixing liquid men det har lätt blivit klumpigt. Tror jag såg på youtube när någon duttade ytterst lite fuktkräm på ögonlocket där dom ville ha sin lösa skugga, så jag var bara tvungen att prova! Och visst funkade det! Satt på hela kvällen på jobbet, och även efter några öl när jag hade slutat :P Så för er som har haft samma problem som mig så säger jag bara - Fuktkräm!



Här ser man lite bättre hur bra 24k satt av detta!



Jag var på mina ögonbryn med pincetten och dom blev alldeles för smala.. :/ men det växer ut :)



Och en helhetsbild! Skrev att jag skulle färga håret vid lön, men så har det inte blivit.. och nu har jag inte så mkt pengar kvar så jag får vänta på nästa lön.. plus att topparna måste klippas.. hujedamej :p
nu ska jag segkolla på notting hill å dö lite i soffan. puss

Kommentarer
Postat av: Emma P

Himla snyggt! Bra tips med fuktktäm, funkar det inte med en primer eller en krämskugga för dig?

2009-09-13 @ 22:17:10
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Fia

Åh, supersnyggt! Speciellt de snygga linjerna du format med eyelinern. Ballt som fan på håll.

Ah, fattar precis vad du menar. Crystal och Darkness är också sådär tråkiga. Vad härligt för dig att du har hittat din lösning! :D Jag har ju mina kära hightech lighters, krämhighlighters från Face och shadestick från Mac.

2009-09-13 @ 23:03:44
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Anonym

emmaP: Inte med lösa skuggor i formulan som typ 24k, finner att dom flesta guldpigment sitter rätt dåligt, och jag är allergisk mot hightechlighter som fia skrev om :(



Fia: Ååh tack :D jag är ju allergisk mot hightech lighter så det funkar inte, å tycker inte att just 24k å crystal å liknande fäster speciellt bra på mina andra primers, men nu har jag ju min lilla fuktkräm :)

2009-09-14 @ 13:51:27
Postat av: Elva

Sv: brukar du blöta din gel eyeliner då? Jag tycker den jag köpte från FACE blir lite klumpig och torr.

2009-09-15 @ 11:41:37
URL: http://elvamakeup.blogg.se/
Postat av: Mina

vad är det för namn du använder? Är det något som du hittar på själv eller heter ögonskuggorna så?

Btw det är grymt snyggt det du gör. Kanske liiite överdrivet om man bara ska till skolan, men annars skit grymt! :)

2009-09-18 @ 17:40:12
URL: http://minabg.blogg.se/
Postat av: TIna

HEJ :)

jag undrar om du vet vilken butik säljs Maybelline DRAMA GEL EYELINER? säljs det i åhlens?:/

2010-02-28 @ 20:12:22



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0