Sussie´s Saga -

Lördagens lilla gröna

Grönt är verkligen en av mina favoritfärger, och när jag senast var i Stockholm, pep jag in på FACE för att få tag i stora paletter till mina 300 000 microshadows från MUS. Men de har bara för 4 skuggor per palett, och jag var så snål att jag hellre köpte glitter. Sagt och gjort, så jag knep ett grönt, grönare, GRÖNAST glitter, och jag älskar det! Fast jag limmade och glittrade så mycket i helgen att mina ögonlock blev lite slitna, så i skrivande stund sitter jag med något torra och ledsna skinnbitar, som jag smörjer frenetiskt. Men i morgon kommer de nog klara en mjuk höstsminkning.

Men tillbaka till lördagen, detta använde jag:
Primer: UDPP och Shadestick Sharkskin från Mac
Ögonskuggor: M/S Tribecca, Muffin och Rouge Baileys från MUS, Humid och svarta delen av Hot Contrast från Mac
Kajal: Black från MUS
Eyeliner: Gel eyeliner från MUS
Glitter: Galaxy Glitter nr 13 från FACE Stockholm
Mascara: False Lash Effect från Max Factor
Ögonbryn: Tri Brow Color från MUS
Lösögonfransar: 105 från Ardell
Övrigt: Mixing Liquid från MUS



Jag började med att applicera UDPP från frans till bryn, för att sota in mycket kajal mellan fransraderna och innanför franskanterna. Sedan applicerade jag Sharkskin på ögonlocket, och suddade ut den med lillfingret. Dessa krämskuggor är ganska hårda och sega, så fingrets värme hjälper till med att få den att "smälta in" och suddas ut jämnt. Därefter tog jag Tribecca och tryckte fast den på inre delen av ögonlocket, och överlappade med Humid på mitten av ögonlocket. Därefter applicerade jag Muffin som highlighter precis under brynet och i ögonvrån, och Baileys på brynbenet, och dessa tonades såklart ihop. Därefter tog jag en svart skugga och applicerade denna på ytterdelen av ögonlocket, i globlinjen och till mitten längs undre fransraden, och sedan blendade jag denna med de gröna skuggorna och i globlinjen upp mot brynbenet. Sedan applicerade jag lite mer av allt för att behålla intensiteten och avslutade med Humid längs resterande hälften längs undre fransraden. Gel eyeliner, mer kajal, mascara och lösögonfransar.
Sedan blandade jag glittret med Mixing Liquid och tryckte på det med en syntetisk pensel på de två tredjedelarna av det inre ögonlocket. Detta matchades med massa glow på kindbenen och tinningarna, och ett par ljust, röda, matta läppar. Sedan bar det av på lite fest, så bilderna togs när jag kom hem. Nykter och trött. Ovanligt för mig en lördag. Sminket förtjänade faktiskt bättre. Jag får göra om det någon gång.

Kameran snodde såklart en massa av det svarta, och jag hade tyvärr inget dagsljus att använda. Ni får däremot använda er fantasi. :D



Ha en fantastisk tisdagskväll. Snart är det onsdag! :D

Kommentarer
Postat av: Josephine- Makeuponista

Underbart glitter, måste spana in det, har inte MUS något liknande? =)

2009-09-15 @ 18:58:28
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Postat av: Tina

Det ser jätteläckert ut trots brist på dagsljus. Härlig färg. :)

2009-09-15 @ 19:01:21
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: Suss

ooohser så mysigt ut! :d

2009-09-15 @ 19:24:56
Postat av: Chris

Jag körde depottning av mina MUS in i 4-paletter från Face idag. Synd att dom inte har större inne

:( Har du mångs skuggor som ska in?

2009-09-15 @ 21:38:04
Postat av: Emma P

Det var säkert bättre med glitter:) Sminket blev otroligt tjusigt med det! Vad kostade de tomma paletterna förresetn?

2009-09-16 @ 12:53:28
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Fia

Josephine! Det tycker jag absolut att du ska göra! Jag tror inte att MUS har något Emerald City-grön, men däremot någon ljusare variant är jag säker på att det finns något. :)



Tina! Vad kul att det faller dig på läppen! :D



Suss! Det är den, verkligen!



Chris! Det är nog minst 20-30 stycken. Har inte räknat på sistone. Jag blev så lycklig när jag hörde om deras stora paletter, och lika olycklig när MUA´n berättade att de bara hade quads.



Emma P! Allt blir bättre med glitter. Nästan ;P

Quads kostar kring 60-70 kr. Stora paletter vet jag inte.

2009-09-16 @ 15:36:17
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0