Sussie´s Saga -

Oriental Astro

Hej på er! Er Fia är i farten igen!
I fredags firade jag och Hjärter Kung ett år av lyckligt tvåmannaskap, och dagen till ära fick han bestämma hur jag skulle sminka mig. Hans val föll på en av mina vackraste lila skuggor, eyedusten Oriental från Face. Vid första anblicken är den djupt, varmt lila, men om man jobbar med den ett tag dyker upp en blålila, svärtad bas som är helt fantastisk. Men den nyansen dyker bara upp på handen efter oändliga försök att bygga upp den exakta färgen. Så därför använder jag den inte så ofta, den bara gör mig besviken. Så jag plockade fram glittret Astro, från MUS istället, för att kompensera, och det var ju inte så tokigt heller.

Så här såg jag ut i fredags...



Japp, en FOTD! Min första! :D
Mörkt, lilasotade ögon, glowy hud och lite mysrosa, glansiga läppar.

Jag använde följande produkter:
Ansikte
Smashbox Photofinish Primer
Eyeko 3 in 1 creme
MUS Cover All Mix
MUS Matte Foundation Vanilla
Isadora Transparent Loose Powder
MUS Wonder Powder Kalahari
MUS Baileys och Matt Glory (Rouge)

Ögon
Urban Decay Primer Potion
Face Felicity
Face eyedust Oriental
Face Pearl eyeshadow 38
MUS M/S Muffin
MAC Hot Contrast
MUS Black Eye pencil
MUS Black gel eyeliner
MUS Astro Loose Glitter
MUS Mixing Liquid
MUS Tri Brow Color
False Lash Effect Max Factor



Läppar
Urban Decay 24/7 eye pencil Dime
MUS Potgloss Lux




Nu kommer jag försvinna ett tag igen. För er som inte vet så pluggar jag till socionom, och nu börjar den långa praktiken. Jag kommer testa på att vara medlevare i ett kollektiv för ungdomar som vårdas enligt SoL (Socialtjänstlagen) eller LVM (Lagen om vård av unga). På fredag åker jag till Frankrike med detta kollektiv, och kommer bland annat vara i Paris. Sephora tänker jag ta med storm. Även MAC hoppas jag att jag kommer kunna besöka. Men man får väl se, jag är ju inte där på semester. Därfter kommer jag spendera fyra veckor där, och kommer lagom hem till Halloween, blir hemma två veckor, och därefter spenderar jag ytterligare fem veckor där. Jag kommer förmodligen inte sminka mig särskilt mycket under min tid där, inte särskilt uppseendeväckande ia alla fall, men jag har lite att recensera, och nagellack kommer jag aldrig sluta med, och kanske lite läppen när jag hinner och orkar ;). Jag kommer ju självklart fortsätta läsa alla bloggar, ni är ju liksom mina bästa vänner, på något vis. Kanske låter patetiskt, men alla bloggar jag läser och tjejerna som skriver har blivit en trygghet. Så fortsätt att skriva, så kanske inte hemma är så långt borta, när hemlängtan stockar sig i halsen.
Puss på er!

P.S! Isadoras nya nagellack har kommit! Black Rose är fantastiskt fin i flaskan! D.S.


Kommentarer
Postat av: Tina

Jättefina färger på dig. Passar perfekt till ditt mörka hår och bruna ögon. :)

2009-09-23 @ 11:02:12
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: Suss

ååh vad fin du är :)

Håller med dig om färgen, otrligt snygg!

2009-09-23 @ 15:34:44
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Mikaela - Maskara.se

Läckert!

2009-09-23 @ 18:11:08
URL: http://maskara.se
Postat av: Emma P

Hurra hurra, äntligen en FOTD!!! Vad kul att få se hela dig, du är jättesöt och vacker! Jättefint smink, lila är ju ljuvligt, kan inte bli fel liksom:) Och grattis till ert jubileum!



och oriental, gud vilket bra val, jag älskar den skuggan! Det gör dock inte Sminkan och således fick den följa med mig hem efter mitt besök, tycker den är så fin!

2009-09-23 @ 22:43:03
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: CC

Vad härligt med Frankrike resa! Jag älskar Paris... ha det underbart o njut av Sephora ;)

2009-09-23 @ 23:13:06
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
Postat av: Fia

Tina! Tack! :D



Sussie! Åh, tack! Kan kirra ett prov åt dig när jag kommer hem :D



Mikaela! Ja, det var det verkligen. :D



Emma P! Åh, tack! Vad glad jag blir! Nä, lila funkar verkligen jämt, det finns en lila för varje tillfälle. Tack! Ett år går så sjukt snabbt!

Ja, den är ju sååå vacker!:D Jag ska banne mig bli kompis med oriental en dag. Jag kanske borde ha något ännu klistrigare? Kanske borde skaffa en cream colour base från Style Black?



CC! Jag längtar också. Jag älskar också Paris, och jag har inte ens varit där :P. Det ska jag absolut. :D

2009-09-24 @ 07:24:48
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Emma P

Hmm, ja kanske det... Har ingen aning om hur de är men Style Black verkar ju vara en flashig kollektion så varför inte liksom:)Vanligtvis så är Shadow Insurance min favoritbas men på sistone har mitt hjärta även klappat lite extra för Wet N wilds eyeshadow pencils, akta dig vad det blir intensivt med dem:)

2009-09-24 @ 21:33:57
URL: http://sminkan.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0