Sussie´s Saga -

A girls best friend is Pascal

Är ni sugna på Valborg? Det är jag. Valborg för mig är att göra slut med vintern, vinka adjö till mörkret, kyla och oväxt. Därför tänker jag bära grönt imorgon, och tränade idag, då jag inte har använt färgglada skuggor på jättelänge på grund av mina eksem och uttömd inspiration. Men nu hoppas jag att jag har sett det sista av mina eksem och jag ska verkligen börja leka med mina ögonskuggor igen. Jag har även hunnit med att depotta 26 MUS-skuggor och satt i dem i mina FACE-paletter, och gissa om jag (och sminkförvaringen) känner sig befriad?! Mer utrymme, alltså större anledning att köpa fler produkter ;). Och det är ju klubbkväll på MUS ikväll. Score! Men nu, till makeupen:



(Ursäkta för ögonkletet, pass på det!)

Jag har använt:
Primer: UDPP
Bryn: Wet´n Wild Brow Essentials
Highlight: M/S Satin vid ögonvrån och M/S Charity under brynet från MUS
Skuggor: M/S Pascal och A girls best friend från MUS
Kajal: Invitation, Snow och Sparkling smaragde från MUS
Eyeliner: Cake eyeliner Black MUS
Mascara: Isadora Vibrant Mascara Black



Hoppas ni alla får en härlig valborgshelg!


Kommentarer
Postat av: Emma P

Du är så fin Fia, verkligen en underbar sminkning! Grönt är så vackert, du kommer säkert vara ljuvlig ikväll. Själv laddar jag inte alls för valborg, jag ska vara i stallet ikväll och möjligtvis mysa med min sambo om han inte sover... Fast jag är glad, min häst har varit sjuk men idag ska jag få rida för första gången på tio dagar så jag tycker det känns som lämpligt firande:)



Jobbigt med dina eksem för övrigt. Jag har med såna problem så tycker det är lite intressant. Är de årstidsrelaterade eller produktrelaterade? och hur behandlar du...?

2010-04-30 @ 09:58:01
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Härligt och vårigt! Du har så vackra ögon, Fia.

2010-04-30 @ 20:19:05
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Fia

Emma P! Tack så jättemycket! Okej, hoppas du hade det mysigt i stallet! Jag gillar tanken på att vara i stall, men som fotbollstjej blev det inte så mycket hästar.



Jag har eksem kring mina ögon, över hela ögonlocken och området nedanför. Det blir liksom rött, torrt, svidande och har även svullnat upp vid vissa tillfällen. De har främst dykt upp på vintern, men har eskalerat i svårighetsgrad, vissa dagar har jag blivit förbannat frustrerad, för jag fattar inte varför det ska vara på det viset. Jag har behandlat med det mesta, utom kortison. Det som har funkat bäst för mig har varit Idomin och A-Creme, vanliga ögoncremer har bara förvärrat. Jag tror min hy diggar att reparera sig själv, istället för att lägga en massa aktiva ämnen.



Sminkan! Tack så jättemycket! ^^

2010-05-01 @ 23:47:30
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Suss

Åh vad avundsjuk jag är på din fina ögonfärg! A girls best friend är så snygg!

2010-05-03 @ 04:17:53
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Fia

Åh, vad du är söt! Ja, en helt fantastisk skugga. Jag tror det var den som fick mig att köpa 300 andra gröna ögonskuggor från MUS det senaste året :P

2010-05-04 @ 21:44:28
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Sussanne

Fia: Haha jaa.. Det är lite förrädisk när man hittar en skitsnygg en.. då måste man ha meeeer! :p

2010-05-05 @ 15:23:52
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0